Greppskor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Looser
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 4 117
Sv: Greppskor?

StarLina skrev:
Nehe, men hade för mig det, sorry dårå.

Ang skor, läs feels svar, plus att jag måste kunna brodda, både på vinter och sommar

Läs mitt svar på ''feels'' inlägg, det är riktat åt dig med.

Och brodda, det är ju det som är problemet? Brodda o sko.
Det är ju det du tar upp i tråden. Du sa ju själv att du inte har någon lust att slita med att brodda en sån häst.
So, it's just a proposition !

Det har inte med det att göra, det har med att göra att dom sliter mycket på hovarna, inte hur mkt stötdämpninh dom tar upp, finns sulor till det. Utan att det slits på hoven.

Ja, men funkar det inte med greppskor så riskerar jag hellre att få sparkar och att brodda än att rida utan skor och då obroddat. Skulle han bara gått 120 hade det väl gått men inte med tanke på vilka klasser han ska ghå sen.

StarLina skrev:
Det har inte med det att göra, det har med att göra att dom sliter mycket på hovarna, inte hur mkt stötdämpninh dom tar upp, finns sulor till det. Utan att det slits på hoven.

Ja, men funkar det inte med greppskor så riskerar jag hellre att få sparkar och att brodda än att rida utan skor och då obroddat. Skulle han bara gått 120 hade det väl gått men inte med tanke på vilka klasser han ska ghå sen.

Du läste tydligen inte allt jag skrev?

"den oskodda hoven tar upp stötarna från ett hårt och jämnt underlag bättre än en skodd häst och växer snabbare för att kompensera för slitage. "

"Visserligen, hoppning är ju oftast på gräs, gummiflis, ridhus-grus/sand, och kanske inte så jämt, och hästen bär upp typ hela sin vikt när den laddar på en fot, MEN man kan ju inte veta förrän man provat" att ha oskodd häst.

Sko gör man för hästen t ex ömmar, får lätt sprickor etc.
Har hästen starka fina hovar; give it a try.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 969
Senast: Nota
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 441
Senast: Lillefrun
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 922
Senast: 13579vas
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 035
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka