Griffelbensfraktur - op eller inte?

Så, nu är operationen gjord. Den tog kortare tid än vi räknat med, kostade mindre än vad som först var sagt och det är två veckor kortare konvalescens än vi trodde - win win win mao! Allt gick bra och hon visar ingen smärta. 34 stygn, metallclips, har hon nu som jag förhoppningsvis kan ta bort själv efter 12 dagar. Positivt var även att jag får börja skritta henne för hand efter 4 veckor, så igångsättningen kan påbörjas under tiden. Väldigt bra bemötande fick vi i Skara också. Nu hoppas vi på snabb och fin läkning!
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har fått en griffelbenfraktur som upptäcktes av en slump. Det dåg bra ut och den hade läkt ihop bra så ingen op krävdes 😊 Det...
Svar
7
· Visningar
861
Senast: Elise4321
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 183
Senast: Liten
·
Ridning Jag letade efter den gamla hederliga igångsättningstråden men hittade den inte så jag skapar mig väl en egen. Hjälp mig o allvetande...
Svar
2
· Visningar
1 526
Senast: Elisha
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 110
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp