Griffin T6/T4 Cob

Sv: Griffin T6/T4 Cob

Precis som med min Wintec.... Hade den i två månader och sen låg den i bakvikt. Nu när jag la på den efter en sommar bomlöst låg den nästan ovanför henne...:crazy:

Hade dom några på Eriks? Det var så att jag var där och vi kollade på dressyrsadlar, inte en tanke på Griffin då. När vi åkte DÄRIFRÅN och på väg till Hööks sa tjejen som var med att där fanns ju Thorowgood sadlar på Eriks med :D

Dom sålde inte Griffin på Eriks... Vad gör jag nu? :crazy: Ingdams säljer ju Griffin, men jag vägrar handla av dom igen. Och isf är det väl utlandet eller Hööks då... Har iofs hittat en beg i XXW, ska jag bara köpa den och chansa?

PUH! Pratade med Hööks nyss.. Tydligen ahr dom lagt in den 18" Endurance i XXW (som ajg provade för ett halvår sen) på lagret! Ska dit idag eller imorgon och köpa den och se om den passar... Ibland har jag tur iaf... Nu får ni hålla tummarna att den passar den här gången! Bilder kommer också när jag provar den..

Var den för vid sist, eller vad var anledning till att den inte blev bra då?

Tur för dig, på lagret blir ju inga sadlar sålda.

Lycka till..Om inte så har

http://www.robinsons-uk.com/ några "gamla" modeller kvar för en bra peng. Det går smidigt, snabbt och de är trevliga.

Skulle precis fråga var man får tag i Endurance...

Mailade Hööks igår om längden på den och Allrounden, men fick bara till svar att de inte har Endurance i sitt sortiment och inte kunde svara på frågan. Inte ett ord om allrounden...:crazy:

Funderar skarpt på att beställa en Endurance nånstans ifrån. Frågan är bara varifrån? Ingdams? Skickar de sadlar utan att prova ut dem själva?

Nää har dem? Jag tror att Eriks har Horse Savers, det är väl bara Hööks som har dessa (i närheten av halmstad?)
Det är fish system på dem. jag har haft haflinger cob/allround i åtanke ett tag nu..

Jag kan mäta allrounden åt dig idag eller imorgon när jag hämtar Endurance... Men allrounden i 17,5 (coben alltså) är kortare än 46 cm iaf.

Ingdams skickar inte sadlar på öppet köp. Utan då måste du betala 1000:- för att deras utprovare ska komma ut och prova ut en sadel. Men då får du förmodligen inte prova Griffin utan han tar väl fram en Passier istället :smirk:

btw! Kan du inte kika i min tråd jag startat om sadel? Jag har lagt in bilder på kusen and I need help!

Ja, gör det snälla!!:) Mät en 17 tum!!

Jo, det blir väl så, så det är nog inget alternativ.... Hade ju tänkt köpa en Endurance och sen ringa en sadelprovare/sadelmakare här i närheten komma och titta på den åt mig. Men blir det jättedyrt att beställa från England t.ex? Från Thorowgoods egen sida?

Ok, väntar med spänning jag med då!!:D Jag saknar verkligen att rida i bomsadel nu!!

Men du kanske har ditt yrkesval här? Du borde bli sadelutprovare/sadelmakare. Du har ju garanterat bättre grundkunskaper än de flesta. Varför inte haka på en utbildning och använda alla dina kunskaper och erfarenheter?

Ja, någon gång vill jag ju jobba med sadlar. Men just nu behöver jag en paus från allt vad sadlar heter ;) Både jag och hästen har haft det rätt jobbigt och jag orkar inte hålla på såhär mer. Så det dröjer nog ett tag innan jag orkar hjälpa alla andra med deras sadelbekymmer igen ;)

Jag kan tänka mig det. Men hur mycket kan din häst bredda sig egentligen? Han måste vara ett muskelberg nu. Det måste ju avta någongång. Han är inte så gammal heller om jag inte minns fel. Hans kropp stabiliserar sig förhoppningsvis snart så han slipper växa ur alla sadlar. (och du kan få lite lugn och ro och bara njuta av ridningen)

Jag vet inte :crazy: Det måste ju vara något fel på honom :crazy:

Slänger in lite nya bilder på honom här...
Här kommer den sista bilden som togs i april när jag precis hade köpt min hoppsadel:

MN9.jpg

Detta var den 16:e sep...

124_2492.jpg

(ni behöver inte kommentera att manen är borta... det är hästarna i hagen som ahr bitit av ALLT :cry: Men den växer väl ut..)
Han är jättebiffig nu jämfört med innan. Dom springer så mkt och leker hela dagarna så han har fått jättemkt muskler.

Hans rygg i feb/mars:

113_1359.jpg

113_1371.jpg

Hans rygg den 16 sep:

124_2480.jpg

124_2483.jpg

(dålig bild, men ryggraden ligger nedanför musklerna)

(Och ja, Sissu - nu ser jag skillnaden på de korten som vi diskuterade i en tråd för några månader sen. Nu ser jag att han inte alls var i så bra skick som jag trodde då. Men nu är han väldigt fin, så det känns bra! :) )

Senast ändrad:

Skulle precis fråga var man får tag i Endurance...

Beställ från England. Om Hööks skulle vilja vara så snälla att specialbeställa till dig så tar det TID innan sadeln kommer. 2 månader kan du räkna med.
Jag väntade inte två veckor och fick sadeln hemlevererad till dörren när jag i våras köpte min endurance xxvid.
// Linda

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 527
Hemmet För 2 år sen köpte vi ny säng. Jag gjorde ordentlig research, vi var runt och provade olika sängar mm. Jag ville verkligen göra ett noga... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka