Grimma med text

N

Nora

Jag har ju sett dom "vanliga" som finns med hungrig, envis, smart, vältränad typ. Men kan man beställa en sådan med egenvald text?? Jag skulle vilja ha en som det står Fjolla eller Fjant på :D
 
Sv: Grimma med text

Du tycker inte att det är lite nedvärderande mot din häst att sätta på den något sånt? Blir lite ledsen faktiskt när jag läser att det är sådana namn du har på din bäste vän... :(
 
Sv: Grimma med text

Hon kanske har lite ironisk kärleksfull mening? ;)

JAg tycker att sånna namn, oavsett vad de är, är charmiga :love:

Tänk bara på skrutten eller mulle - de tecknade seriehästarna.. ;)
 
Sv: Grimma med text

haha :rofl:
han är ju så fjantig så det inte är klokt ibland så då är det väl inte mer än rätt att alla som håller på med honom ska veta om det? :D Självklart är han min älskling men han hålls inte alltid lika kär om man säger så.

Lazy Lady: Tack för tipset!! Det var ju precis det jag letade efter!
 
Sv: Grimma med text

Kul att det var sådana du letade efter, Funderar på att att köpa en till mitt palominosto:BLEKFET. Ska det stå på den:D
 
Sv: Grimma med text

www.gilo.se har sådanna.

Jag har Busig till mitt 5åriga fullblod och vältränad till min 2åring av de färdig broderade....
 
Sv: Grimma med text

Om jag inte var allergisk mot grimmor med text skulle jag utan tvekan ha 'Fjantig!' på min valacks grimma med. Han ÄR och förblir en stor fjant.

Och det är sagt med kärlek, jag älskar honom inte dtt ugg mindre för det, och de som följt med vet hur mycket kärlek och pengar jag slösat och slösar på den där hästen, det är inte för inte jag brukar muttra åt honom att han är Sveriges dyraste promenadpensionär (han blev T-märkt för två år sen).

Han kallas inte bara Fjant, han kallas Vite Prinsen med och diverse andra. Och den hästen har inte bara lindat mig runt lillfingret, han har snott hela handen.

På samma sätt har min unghäst i långa perioder gått under arbetsnamnet 'Det lilla eländet', lika kärleksfullt det.

Hästar bryr sig nog inte om vad man kallar dem, det är tonen du säger det med som avgör. Herrn ser iaf lika salig ut när jag kallar honom för 'mattes lilla fjant' eller 'mattes lilla nervvrak' som när jag säger mattes lilla prins.

/Alexandra - som eg är hundmänniska, men en katt vid namn Yakitori har lyckats med det omöjliga - gör kattmänniska av mig. Yaki är jordens mest korkade katt och är så otroligt spåndum att man skrattar så man gråter ibland. Och jag kallar honom för 'lilla puckot utan hjärna' med. Och jag älskar honom mest av alla katterna. Så, som sagt, det är HUR man säger saker och inte VAD man säger.

Hmm, jag kanske ska konvertera och börja gilla grimmor med textbrodyr. Kom på den ultimata texten nu! 'Dyr i drift', de kan få varsin ;)
 
Sv: Grimma med text

Borde det inte gå att lämna en vanlig textilgrimma till en som kan brodera, likadant som man gör med schabrak?
 
Sv: Grimma med text

Haha...ja jag kommer på nya hela tiden som jag umgås med hästen numera:D Idag var han en "fjant" en stund men efter det var han faktiskt värd en "DUKTIG". Det var synd att de var så dyra bara. Måste vänta innan jag kan beställa, då får han väl lite tid på sig att motbevisa sig också!
 
Sv: Grimma med text

Nej något negativt skulle jag inte ville ha på min hästs grimma...

Min har en som det står "My best friend" på, för det är han! :love:
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 919
Senast: Fetaost
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
1 700
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 206
Senast: cili
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 626
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp