grinig hund ?

E

Emmizen85

min drygt ettåriga tik som tidigare har vart ganska vek och älskat andra hundar har nu passat på att bli lite uppkäftig... mot både tikar och hanar... det räcker ofta att en annan hund kollar på henne då börjar hon morra, man ser samtidigt att hon är rädd / underlägsen då hon har en mkt låg hållning och svansen mellan benen.. det är samma sak när vi är hemma så räcker det att ena hunden eller katten går förbi då morrar hon, det räcker att hon hör ena hunden äta så morrar hon, hon morrar när katten kommer upp i sängen... hon blir alltså riktigt arg om dom kommer för nära... jag har pratat med en tjej som rådde mig till att lugna henne och försöka undvika dessa situationer men det går inte att undevika att vi är fler än bara hon som bor i huset, hon säger även att det blir värre om jag blir arg på henne, att hon antagligen skulle bli ännu mer osäker då, så ja har prövat att klappa henne och prata lugnt med henne så fort hon morrar åt tex katten men då verkar det som om hon blir ännu kaxigare och känner nåt slags stöd av mig,
och ja vill ju inte att hon skall uppmuntra morrandet... hon är väldigt osäker i sig själv så ja tror att hon känner nåt slags kontrollbehov av att skydda mig, men det blir ju lite jobbigt när hon skall skydda mig från övriga djurmedlemar i familjen.. är det nån som har vart med om nåt liknande problem, och kanske har nåt tips på hur man kan få henne att acceptera att det finns fler djurmedlemar i huset än hon själv ? Jag misstänker att hon kanske kan va svartsjuk.
 
jag hade nog tagit hunden till en duktig veterinär och fått henne kollad. hundar som har ont kan bete sig på det där sättet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 828
Senast: Dopy
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
12 965
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Jag har en schäferhane på 3 år. En energisk kille med mycket känslor och ganska dålig självkontroll. Han har alltid haft myror i kroppen...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 522
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 229
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp