Gristerapi

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag ridit lite på båda pållarna. Först gick jag en halvtimmespromenad med W och sen satt jag upp och red lite på ridbanan. Jag red nog lite längre än igår, men tittade inte på klockan.

Sedan sadlade jag P, satt upp direkt och tog samma runda som jag gått med W. "Ponnyn" var pigg men skötte sig på turen. Ja, egentligen är han inte ponny för han är nästan 160 hög, men han har ridponnystam med en del arab i sig. I TDB står han som korsningsponny :p .

Sista biten hem när man åter ska rida in på gården, måste man passera grishagen. Ve och fasa, tycker P. Jag visste ju att han inte skulle vara enkel att få förbi så jag satt av en bra bit innan. Jag var inte helt säker på om det var bäst att få honom förbi grisarna uppsuttet eller för hand, men det blev det sistnämnda. När vi närmade oss grisarna tog det stopp och sedan kastade han sig bakåt. Det var liksom lönlöst att försöka få honom framåt utan att han kastade sig. Så där stod vi i mörkret och kom ingen vart. Andra vägar var inte ett alternativ, för det finns inga och då hade man behövt ta en väldigt lång omväg.

Tja, det var bara att ta det därifrån och börja med "gristerapi"/operation övertalning. Till slut så följde han faktiskt med mig, nästan frivilligt med bara lite lättare panikkänslor, förbi grisarna :up: . Så duktig häst!!! :banana:När vi nästan hade passerat kunde vi stå där och titta på grisarna en stund innan vi gick upp till stallet. :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 716
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 275
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp