Bukefalos 28 år!

Grubblerier??

Apollo

Trådstartare
Vovvsan var färdig med löpet?, det hade gått 5 veckor från första bloddag.
Vi skulle träffa sonens flickväns lilla 10 månaders basset, en griffon tror jag det är. Han började rida på henne och jag fick putta undan honom. Fick veta att han rider på allt, andra hundar, ben, kuddar etc. Så han red ju kanske inte just för att hon hade/har löpt.
Hon var inte villig utan gick iväg men han var ju envis.
Hur stor är chansen att hon kan ha blivit dräktig, är han könsmogen överhuvudtaget? Är jag fånig eller ska jag boka tid hos vetten imorgon?
 
Sv: Grubblerier??

Jag tror att det var i luften. Direkt efteråt så tyckte jag inte det var nåt , + att det ändå gått 5 veckor av löpet.

Samma dag innan så träffade hon en annan hane i stallet, som hon ställt upp sig för innan, men denna gång så lekte de bara och han var inte intresserad.

Men jag har blivit nojig så här efteråt, mest för att jag köpt henne med avelsrätt. Tittade på vulvan direkt efteråt och kan man se om snoppen varit inne för det syntes inget.

Hon tyckte mest han var jobbig, hon ville ju leka.
 
Senast ändrad:
Sv: Grubblerier??

Har det gått 5 veckor sedan första löpdagen så kan det inte vara någon fara. En tik löper ungefär i 3 veckor och är mottaglig från c:a 10 dagen och en vecka framåt ungefär. Vissa hanar är mycket för att rida på allt, helt enkelt övererotiska. Skulle någon av mina hanar göra något sådant på ben, kuddar osv så skulle jag bli galen man måste man korrigera det. Tala om för hunden att det inte är ok. Mina hanar brukar bli lite kära i nya tikar med det går över efter en liten stund. Säger inte tiken ifrån så får man hjälpa henne. Ouppfostrade unghanar är det värsta som finns och många gånger står ägaren brevid och fattar intenting tyvärr.
Lycka till och be sonens flickvän att inte acceptera hans beteende. Behöver mera ledarskap och lydnad.
Har som dvärghundsuppfödare ibland uppfödda av oss unghanar som hälsar på här hemma och en del är som sagt helt hemska och talar man om det för husse,matte så får man ofta svaret men han är ju så liten. Små hundar behöver också uppfostran och regler hur man uppför sig precis som större raser. En del hundar tror att de störst vackrast och bäst och gör vad som faller dom in tyvärr. Alla hundar både stora och små måste lära sig att uppföra sig. Till slut vill ingen ha hem en sådan hund som gäst.
 
Sv: Grubblerier??

Pappan i familjen (som tränar hunden, blivande jakthund) är mycket medveten om hans beteende och dom jobbar på det.
Skulle bli galen om jag hade en hund som red på allting. Glad jag har en tik.

Nä jag tycker också att löpet borde vara över men som sagt så nojar jag. Vill inte ringa till uppfödaren och säga att hon är dräktig och behöva ge en abortspruta.

När jag var och trimmade henne i fredags så sa han att va bra hon har gått upp i vikt "hon är väl inte hon gravid".skojade han. Suck då nojade jag ännu mer.
Obs hon har gått upp i vikt innan inte efter denna händelse
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

M
Övr. Hund Jag fick ta hand om en tik för att ägaren hade problem. Jag hade redan en hanhund och bara en vecka efter jag tagit henne löpte hon för...
Svar
18
· Visningar
7 479
Senast: Grana
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Giltighetstid pass
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp