Grupper ställs nu mot varandra

Jag upplever att det inte är pengabrist som är det stora problemet i välfärden utan kompetensbrist.
.

Så är det i mångt och mycket. Anledningen är ju dock den att Sveriges befolkning växer snabbare än vad man hinner utbilda och få ut ny personal. Fler och fler behöver vård, skola omsorg etc. men ny personal mirakulerar ju inte fram bara för att vi blir fler invånare. Vi växer helt enkelt för fort för att systemen ska hinna med.

Sedan är vård till illegala invandrare ett stort svart hål dit det försvinner mycket pengar och resurser. Jag kan ju tycka att dessa pengar och resurser borde gå till landets egna invånare istället (d.v.s svenskar och nysvenskar med PUT och TUT).
https://www.svd.se/varden-av-papperslosa-har-okat-kraftigt
 
Så är det i mångt och mycket. Anledningen är ju dock den att Sveriges befolkning växer snabbare än vad man hinner utbilda och få ut ny personal. Fler och fler behöver vård, skola omsorg etc. men ny personal mirakulerar ju inte fram bara för att vi blir fler invånare. Vi växer helt enkelt för fort för att systemen ska hinna med.

Sedan är vård till illegala invandrare ett stort svart hål dit det försvinner mycket pengar och resurser. Jag kan ju tycka att dessa pengar och resurser borde gå till landets egna invånare istället (d.v.s svenskar och nysvenskar med PUT och TUT).
https://www.svd.se/varden-av-papperslosa-har-okat-kraftigt
Så man ska låta folk dö på gatan istället?
 
Så man ska låta folk dö på gatan istället?

Ditt svar är lite befängt för läser du länken så står det att de flesta söker vård på öppenvården eller primärvården INTE akuten. Man är knappast döende då, eller hur?
I förlängningen anser jag att folk som inte har rätt att vistas i landet bör få hjälp med att lämna landet om de inte själva förmår att göra det.
 
Som man sår får man skörda. De etablerade partierna har aldrig tagit ansvar överinvandring/ migratuon och asylpolitiken. Utan lämpade över ansvaret på SD. På samma gång såg de även till att SD fick ett rejält grepp i regeringsposition. Känns bedrövligt tycker jag.
Nja, jag håller med om att det är bedrövligt att SD på fullaste ansvar ses som Det Enda Partiet som "tar ansvar" för flyktingar och asyl/integration/migrationspolitik, men det är ju snarare för att tolkningsföreträdet lämpats över på dem, inte det faktiska ansvaret. Inget parti har tagit sitt ansvar för att vända debatten och sköta integrationen - inklusive SD.
Att inte poängtera det logiska (och praktiska) glappet är att låta SD-väljare fortsätta frodas.
 
Sverige har inte gått på Sverige har förstått
Ny medlem ser jag. Alltså körs samma strategi som inför förra valen. Trollarmen skickas ut till de större forumen för att sprida propaganda. Beklagar Scandisk, du har dragit en stor nitlott. Det här är långt från Flashback och de flesta troll har ganska snart dragit sig tillbaka under stenen de kom krypandes från. Lycka till!
 
Tror chanserna till din önskan är rätt minimal. Tyvärr.

i dagsläget så förhandlar rasister med rasister och dessa rasister låter inte andra rasister vara med i förhandlingarna. Tycker det låter ovuxet och omoget. Men tydligen finns det lite finare rasister dom är så där lite smygisar. Nu när det verkar rätt OK att uttrycka sig lite så där SD:aktigt........

Finns endast ett parti med rasistiskt partiprogram. Men visst är besvikelsen stor på den retorik man fallit in i på migrationsområdet. Som tur är jobbade vi rätt och höll vi ut längre och föll inte lika djupt i rasisthålet som till exempel Danmark gjort, än i alla fall. Framtiden är oviss.
 
Välkommen till Sverige vart allt är rasistiskt. Om man tycker att vi inte kan rädda hela världen. Så är man racist. Jag kommer ihåg den gången rasism handlade om man hatade folk pga hudfärg och ursprung. I sverige är det rasistisk att ville ha en svensk flagga på studenten. Och dom som tycker detta är svenskarna själva.... för är man stolt över att vara från norden. Så är man racist. Även fast man aldrig hatat folk för sin hudfärg eller annat. Eller brytt sig om vårt folk kommer ihåg när man blir vän med dom. Alltså herregud.
 
Välkommen till Sverige vart allt är rasistiskt. Om man tycker att vi inte kan rädda hela världen. Så är man racist. Jag kommer ihåg den gången rasism handlade om man hatade folk pga hudfärg och ursprung. I sverige är det rasistisk att ville ha en svensk flagga på studenten. Och dom som tycker detta är svenskarna själva.... för är man stolt över att vara från norden. Så är man racist. Även fast man aldrig hatat folk för sin hudfärg eller annat. Eller brytt sig om vårt folk kommer ihåg när man blir vän med dom. Alltså herregud.

Man anses vara rasist om man har en svensk flagga på studenten? Herregud det finns hur många svenska flaggor som helst överallt. På tårtor, viftande med det, runt halsen på varannan student. Var inne på Kjell idag och där säljer dom mobilfodral med svenska flaggan på. Rasism är så oändligt mycket mer än hat. NRM hatar ja och de är rasister ja och de vanärar den svenska flaggan ja.

Jag är inte ett dugg stolt över att vara från Danmark, Island, Norge, Finland, Grönland eller Färöarna. Däremot är jag ofta stolt över att vara svensk, eftersom det för mig har varit synonymen för ett fritt, demokratiskt och tolerant land där etnicitet, religion eller kön inte har särbehandlats.

Vad exakt menar du med 'vårt' folk?
 
Det är jo helt tydligt att vi tycker väldigt olika. Men istället för att diskutera konstruktivt folk slänga runt sig med alla möjliga påhopp på dagis nivå. Men det är ju ungefär på samma nivå som mycket av det som pågår politiskt med just nu. Lycka till med den formen.
 
Man anses vara rasist om man har en svensk flagga på studenten? Herregud det finns hur många svenska flaggor som helst överallt. På tårtor, viftande med det, runt halsen på varannan student. Var inne på Kjell idag och där säljer dom mobilfodral med svenska flaggan på. Rasism är så oändligt mycket mer än hat. NRM hatar ja och de är rasister ja och de vanärar den svenska flaggan ja.

Jag är inte ett dugg stolt över att vara från Danmark, Island, Norge, Finland, Grönland eller Färöarna. Däremot är jag ofta stolt över att vara svensk, eftersom det för mig har varit synonymen för ett fritt, demokratiskt och tolerant land där etnicitet, religion eller kön inte har särbehandlats.

Vad exakt menar du med 'vårt' folk?
Skulle vara vart.
 
Därutöver läser otroligt många skribenter på buke olika inlägg på ungefär samma sätt som satan läser biblen.
 
Det är jo helt tydligt att vi tycker väldigt olika. Men istället för att diskutera konstruktivt folk slänga runt sig med alla möjliga påhopp på dagis nivå. Men det är ju ungefär på samma nivå som mycket av det som pågår politiskt med just nu. Lycka till med den formen.

Lycka till med att inte berätta vad du menar. Det blir svårt då att diskutera när du utifrån ingenting börjar prata om avföring. Finns inga påhopp på person i tråden såvitt jag kan läsa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp