Gry Forssells kroppsliga problem – vädjar om hjälp

Bukefalos 30 år!

Gry Forssell bröt nyckelbenet i höstas, efter en jobbig olycka då hon ramlat av en häst.
Men på ett läkarbesök i veckan fick radioprogramledaren ett nedslående besked – hennes skada har inte läkt någonting på nästan två månader.
”Trodde jag bara skulle få ”slutbesiktning” och grönt ljus att börja rida igen men icke sa Nicke”, skriver Gry Forssell i ett sms.

Hon får ju se till att operera den där skadan annars kommer det ju aldrig att läka. Benändorna låg ju långt ifrån varandra, syntes på röntgenbilderna.

Min vän bröt också nyckelbenet.
Hon bröt nyckelbenet och blev opererad. Efter operationen gick hon saaaakta i korridoren och lyckades bryta nyckelbenet igen och blev på nytt opererad (de tog något ben från något ställe och opererade). Ett tag senare hemma fick hon vidrig biverkning på narkotikaklassad sömnmedicin och agerade ut sin dröm i verkliga livet. I drömmen drömde hon att hon var stålmannen och skulle hoppa för att rädda någon., då hade hon alltså tagit sitt täcke och använt som en mantel och hoppat ned från sin säng och bröt nyckelbenet igen..

Efter det blev hon inte opererad igen och har en oläkt nyckelbensfraktur vilket hindrar henne en hel del i hennes vardagliga liv. Hennes ridstil är lite sned vilket många ridläraren gnällt över och hon har mer eller mindre slutat rida nu.

Varför tar man inte och pratar med en läkare om det där som kan ge en definitiva besked hur det ska kunna läka optimalt? Känns så fel att be sina följare om råd för att man inte vill operera. 🙄

Rubriken retar mig också "vädjar om hjälp", stör mig på att så fort det är "kändisar" ska det målas upp i media, är det en vanlig människa med samma skada och resultat - inte ett ljud även om den personen också vädjar efter hjälp.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka