Bukefalos 28 år!

Grytträning

Iddefixen

Trådstartare
Är det någon här som har gått på grytträning med sin hund? har fått erbjudande att ta med min 9 månader gamla JR på detta. Är det värt att prova?
Hur går det till?
Är totalt novis på detta område, så ni får gäna berätta allt ni vet om grytträning, och vilka hundar som lämpar sig bra för det.
 
En JR är väl avlad för just sånt?! Men om du inte tänker använda det praktiskt så kanske du väcker en jaktlust som är svår att hantera om han inte får utlopp på annat sätt. Den kan visserligen väckas ialla fall.
Men kan du tänka dig att jaga, eller gå jaktprov med vovven så ta chansen och prova om det finns folk som är villiga att visa hur det går till och lära dig.
 
Har funderat lite på det där med att man väcker jaktlusten. Det oroar mig lite. Men han har redan en hel del jakt i sig, så jag tänkte att det kanske är idé att utnyttja det. Har lite funderingar på att använda honom i jakt om allt går bra, eller iaf avlägga jaktprov som du skrev.

Men då är det nog bara att åka och prova! :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
410
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 102
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 031
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp