Gubbsjuka...

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Maira
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 70
  • Visningar Visningar 7 748
Sv: Gubbsjuka...

Jag ska säga dig enya att vi har en gammal gubbe i stallet som är 87 år o jobbar som vaktmästare, han har nåt som inte alla har och är jättecharmig faktiskt....han är ute o dansar 2 ggr i veckan o tanterna är som galna i honom :D

Ja det är ju dubbelmoraliskt att det är "ok" åt det hållet o man skrattar åt det och är det åt andra hållet är det väl straffbart ...O_o

Har inte tänkt på det på det viset , vi är nog ganska lika, jag är ju inte direkt den mognaste 50 åringen jag känner :p ...men han är ju en vuxen karl så det känns ganska mer uppiggande o ha en ung fräsch istället för den traditionella äldre mannen :d

Ålder är bara en siffra sägs det! :p
Mamma känner sig inte alls som de 63 åren hon har hunnit bli, hon vill inte heller ha äldre män, gamla gubbar säger hon! I hennes hjärna är hon 45-50 år lite grann.

Jag känner mig betydligt äldre än mina 33 år, snart pensionär på riktigt ju! :wtf::eek::eek::arghh:

Men 17 år är inte så mycket i er ålder heller :p

Jag kan förstå det, på något plan, samtidigt är de 60 år som skiljde oss åt helt fel tycker jag. Från min sida var det ju vänskap och han gjorde ju aldrig något mer än pratade väldigt kärleksfullt om mig. Jag visste vad han kände och tyckte att det var konstigt. Mitt intresse för det manliga könet hade knappt hunnit utvecklats om jag säger så.

En ung 87 åring måste han vara! Hans ålder är ju en siffra tydligen:D

Jag kan förstå det, på något plan, samtidigt är de 60 år som skiljde oss åt helt fel tycker jag. Från min sida var det ju vänskap och han gjorde ju aldrig något mer än pratade väldigt kärleksfullt om mig. Jag visste vad han kände och tyckte att det var konstigt. Mitt intresse för det manliga könet hade knappt hunnit utvecklats om jag säger så.

En ung 87 åring måste han vara! Hans ålder är ju en siffra tydligen:D

Nä, man är ju olika, fast jag har ju haft yngre killar fler ggr , men inget av de långa relationerna jag haft. Det är ju ofta ett mellanspel om jag ska vara ärlig och jag tror knappast detta blir så himla långt det här heller, kanske nåt år till eller nåt. Men än så länge har vi dä så gôtt :d

"Gubbens" mamma bodde på ett servicehus som jag jobbade på på 80 talet och hon var också en pigg pillemarisk dam , som blev 100 år <3

Vad är fräsch och vad är ofräsch när man pratar om ålder?:)

Nja, jag tänker ju mer på folk som såsar ihop ...mest män faktiskt när dom börjar komma över 50.

Finns väl ofräscha 35 åringar också , men min är en riktig goding :d..
//martha ,tantsjuk :)

Fast ok är det väl inte. Däremot så uppmärksammas det kanske inte lika mycket.
Jag tycker att det framför allt uppmärksammas på ett annat sätt.

Jämför synen på män i Thailand med synen på kvinnor i t.ex. Gambia. Har t.ex. gjorts en dokumentär om det senare som inte hade gått att göra om män i Thailand.

Jämför synen på män i Thailand med synen på kvinnor i t.ex. Gambia. Har t.ex. gjorts en dokumentär om det senare som inte hade gått att göra om män i Thailand.

Vad är det för dokumentär?

Edit: Googlade och hittade en Outsidersdokumentär från kanal 5. Antar att det var den du hade i åtanke?

Vad är det för dokumentär?

Edit: Googlade och hittade en Outsidersdokumentär från kanal 5. Antar att det var den du hade i åtanke?
Nej, det var en annan. Tror den gått på SVT t.o.m.

Edit: Ja, kan ha varit Tabu som gick på SVT 2007.

Senast ändrad:

Ska leta efter den sen! Men nu är jag fast i Outsidersdokumentären. Jag vet inte riktigt hur jag ska sätta ord på det jag känner för saken men jag finner det motbjudande i alla fall. Fast o andra sidan vet jag inte riktigt vem som utnyttjar vem och i alla fall kvinnorna i Outsidersdokumentären verkar ha svårt att förstå varför de blir "jagade på gatan" i Gambia och inte i Norrtälje..

Och nej, det har ingenting att göra med att det är kvinnorna som är i position att "utöva makt" eller så. Tycker det är lika hemskt med sexturismen i Thailand.

Senast ändrad:

Måste man va ofräsch som 50 åring? Har en 55+ på jobbet som är fräschare än de första 35 åringar :)

Nej, jag skulle nästan vilja säga att det är mer och mer vanligt med fräscha 50 åringar nuförtiden;) Jag känner bara en 50 åring som är ofräsch, han sitter i en taxi dagarna i ända och rör sig inte många km för egen maskin per dag. Han har såsat ihop antar jag, men han är faktisikt den enda jag känner.

Ålder är bara en siffra sägs det! :p
Mamma känner sig inte alls som de 63 åren hon har hunnit bli, hon vill inte heller ha äldre män, gamla gubbar säger hon! I hennes hjärna är hon 45-50 år lite grann.

Jag känner mig betydligt äldre än mina 33 år, snart pensionär på riktigt ju! :wtf::eek::eek::arghh:

Men 17 år är inte så mycket i er ålder heller :p

Och jag känner mej betydligt yngre än mina 39 ... "stöter" på killar från 21 och uppåt...

Liknande trådar

Äldre Eftersom jag gillar att låta mina tre barn ärva varandras kläder så har min 6 åriga dotter även de äldre sönernas kalsonger i sin lilla... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 976
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka