Bukefalos 28 år!

Guldfasanerna

Alla fortfarande vid liv! :heart Ettan får nog flytta över till de andra vildbattingarna imorgon så får grodbenen hålla varandra sällskap. Jag har inhandlat vitaminer idag som de ska få allesammans (för att varför inte?) men framför allt till lilla femman som dessutom har stargazer. Stackarn. Jag undrar om alla tre problemongarna kom från samma föräldragrupp, då det är vitaminbrist hos föräldrarna som orsakar det och även kan bidra till andra problem.

Men jävlaranamma vad de andra tre kan kuta nu! 😱 Jag förstår vad du menade @ginnies! :D
 
Alla fortfarande vid liv! :heart Ettan får nog flytta över till de andra vildbattingarna imorgon så får grodbenen hålla varandra sällskap. Jag har inhandlat vitaminer idag som de ska få allesammans (för att varför inte?) men framför allt till lilla femman som dessutom har stargazer. Stackarn. Jag undrar om alla tre problemongarna kom från samma föräldragrupp, då det är vitaminbrist hos föräldrarna som orsakar det och även kan bidra till andra problem.

Men jävlaranamma vad de andra tre kan kuta nu! 😱 Jag förstår vad du menade @ginnies! :D
Fiiilm på kutingarna! 😍
 
Jag ska lägga upp bilder på de små grodorna också. :heart
Jag ville inte göra det innan för det var ganska upprörande (för mig)... men nu när jag tror att det kommer att ordna sig kan det vara intressant att ha före/efter.
 
Så, det här är femman, som lider av wry neck/skygazer. Min lilla Quasimodo. Tro det eller ej men hen såg ännu värre ut igår när de just kom ut ur inkubatorn - hen äter och dricker och är pigg. Vi hade en hobbel på tidigare som inte riktigt funkade så jag tänkte att jag tar en bild nu innan jag sätter på den nya.
Vitaminerna kommer förhoppningsvis att ordna huvudpositionen på ett par dagar, benen kan ta lite längre men fötterna ser sina ut när hen står på dem. :heart
P1040136.JPG
 
... och det här är trean som inte kunde stå överhuvudtaget igår, men eftersom hen har huvudet på rätt plats har det gått snabbare fram. :) Hen hade också klofot på vänster tass men den verkar räta ut sig utan att jag behöver göra något.
Jag har satt på en ny hobbel på hen idag och den är kul att picka på. 😅
De ska oavsett få hålla varandra sällskap men jag skulle inte bli förvånad om den här egentligenskulle kunna flytta över till den stora broodern på bara en dag eller två.
Ettan har redan fått flytta! :heart
P1040135.JPG
 
Sedan hoppas jag att ingen tror att det här är detsamma som att "rädda allt och alla" eller sätta hundar i rullstol. Om allt går vägen kan alla tre leva helt normala liv och vara en bra bit på vägen på bara en vecka eller så, ibland bara på ett par dagar.
 
Nu har även trean fått flytta in med de andra. Jag hade hoppats att han skulle kunna bo med femman lite längre, men det gick inte. Hen blev alldeles för livlig och stollig... och det är ju goda nyheter men det betyder också att femman är alldeles ensam och blir stressad ibland. :heart
Jag räknas tydligen också som sällskap för hen slutar skrika när jag är där, så jag har stoppat in en varm strumpa som sovsällskap så länge. Vi får se om det funkar. 😅
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har två hönor sedan tidigare. I somras fick vi en tupp av en "granne" och samtidigt 10 ägg, 5 vita och 5 ljusbruna, eftersom vår ena...
Svar
3
· Visningar
3 032
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp