Bukefalos 28 år!

Guldfasanerna

Nu har även trean fått flytta in med de andra. Jag hade hoppats att han skulle kunna bo med femman lite längre, men det gick inte. Hen blev alldeles för livlig och stollig... och det är ju goda nyheter men det betyder också att femman är alldeles ensam och blir stressad ibland. :heart
Jag räknas tydligen också som sällskap för hen slutar skrika när jag är där, så jag har stoppat in en varm strumpa som sovsällskap så länge. Vi får se om det funkar. 😅
Sel plus en strumpa, vem hade inte känt sig trygg då?
 
Jag har alltid tyckt om fåglar och alltid velat ha, men är allergisk, men jösses vad sugen jag blir på fågel nu! De är ju så häftiga ju! :heart
 
Det är inte klokt att jag trodde Ettan skulle dö och att trean inte kunde gå, och nu kan jag inte skilja dem från de andra (förutom Ettan på tån då, och så är hon lite mindre tycker jag. :) ). Att så små och bräckliga varelser samtidigt kan studsa tillbaka så otroligt fort. Vi snackar från nästan döende till 100% på ungefär 48 timmar.
 
Så säger alla småbarnsföräldrar! :rofl: Det är rätt häftigt, människoungar är väl de som utvecklas under längst tid för att bli vuxna och ändå går det SÅ fort! Djurungar går i rasande fart i jämförelse, och så är det över plötsligt! Man hinner inte med!
Haha! Så är det kanske, fast jag tycker att småbarn är småbarn vääääldigt länge - som du säger. Det är lite skillnad när jag inser att de här inte ens kommer att ha fjun om ett par veckor. :D
En valp är "liten" ganska lagom länge tycker jag. Man hinner uppskatta tiden och bli lite lagom less.
 
Haha! Så är det kanske, fast jag tycker att småbarn är småbarn vääääldigt länge - som du säger. Det är lite skillnad när jag inser att de här inte ens kommer att ha fjun om ett par veckor. :D
En valp är "liten" ganska lagom länge tycker jag. Man hinner uppskatta tiden och bli lite lagom less.
Du är kanske lättad om ett par veckor när de börjar mogna också :D

Du får bomba tråden med bilder, min klocka tickar efter djurbebis (har ingen aning varför det plötsligt inträffat ens, våren?! :D ) så det är bra att ha något att titta på istället :D Bra deal, du står för jobbet och jag älskar djuren härifrån :D :heart
 
Om du tittar på videoklippet ser du att de börjar få små fjädrar på vingarna. :)
Är det det som ser ut som de är lite fuktiga? Jag tänkte att de hade fått lite vatten på pälsen och den klibbat ihop lite och då blev lite tydligare i fluffet. Men det är fjädrar? Annars kan jag tyvärr inte se, om det inte är det. :)
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har två hönor sedan tidigare. I somras fick vi en tupp av en "granne" och samtidigt 10 ägg, 5 vita och 5 ljusbruna, eftersom vår ena...
Svar
3
· Visningar
3 052
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp