Ser ut som den galna fågeln från Kalle Anka på julafton.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser ut som den galna fågeln från Kalle Anka på julafton.
Inte hans bästa dag, men han har också haft sämre.Ser ut som den galna fågeln från Kalle Anka på julafton.
Ja, vem visste att fasaner kunde vara så spännande?Flera som drabbats av fasanfeber i tråden så det är nog lite smittsamt
Men alltså,, en kan inte nämna en spännande "hemlig" krokodilfarm i England utan att lämna en full redogörelse för vad det är..., sååå Berätta gärna mer![]()
...och STRESSEN!Delaktighet i hela deras liv. Minus att städa buren och bli pickad i huvudet.![]()
Jag vill höra honom tjattra och sjunga!Inte hans bästa dag, men han har också haft sämre.![]()
Åh, tack, väldigt intressant.Ja, vem visste att fasaner kunde vara så spännande?
Haha, jag tog upp den i en annan tråd så jag trodde liksom att "alla visste".Jag såg den först genom ett avsnitt i "The F word" tidigt tvåtusental, de har sedan dess utvecklat sin farm och har ett privat zoo med andra exotiska djur också, I Cambridgeshire, men som jag förstår det säljer de fortfarande krokodilkött.
Här är farmens hemsida: https://www.johnsonsofoldhurst.co.uk/
Här är det gamla klippet (varning för prat om slakt och döda djur)
Han tjattrar ju ganska bra bara i senaste videon.Jag vill höra honom tjattra och sjunga!
En liten video så att ni kan se att jag inte mixtrar med färgerna på korten.Han är igång och flirtar igen!
nä nu snackar vi
Eller hur!nä nu snackar vi
Guldtuppen goes cocky med utställningsstjärna på bröstet.Han är verkligen ett riktigt snyggt exemplar! Inga fadda färger här inte!
Varje Augusti har vi "lantbruksmässa" här i byn (agricultural show) där det tävlas och visas alla typer av lantbruksdjur, maskiner, ägg, mat - typ allt! Det är hästhoppning, hunterklasser, grisracing, kor, åsnor, får, hundutställning... jamen ni fattar!
I år har de dessutom en poultry show, vilket de inte kunnat ha på några år på grund av fågelinfluensan, men i år har de fåglar, och bland alla klasserna av ankor och olika typer av höns finns det också en för game birds!
Jag tänker inte anmäla oss i år, dels är han ju inte helt färdig och så har jag ingen aning om hur det hela går till egentligen, men jag ska dit med föräldrarna och tänker undersöka för eventuell anmälan nästa år om jag inte tror det skulle vara för stressigt för mina små.
Det ska bli så kul! Jag hoppas de får flera anmälningar i klassen!
Han har blivit så vacker!Jag har fortfarande lite svårt att smälta att det här är min fågel nu.Han liksom bara struttar runt och ser ut såhär.
Visa bifogad fil 172303