Guldfasanerna

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Sel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 934
  • Visningar Visningar 188 944

Bukefalos 30 år!

Flera som drabbats av fasanfeber i tråden så det är nog lite smittsamt 😛

Men alltså,, en kan inte nämna en spännande "hemlig" krokodilfarm i England utan att lämna en full redogörelse för vad det är..., sååå Berätta gärna mer 😘
Ja, vem visste att fasaner kunde vara så spännande? <3

Haha, jag tog upp den i en annan tråd så jag trodde liksom att "alla visste". :angel: Jag såg den först genom ett avsnitt i "The F word" tidigt tvåtusental, de har sedan dess utvecklat sin farm och har ett privat zoo med andra exotiska djur också, I Cambridgeshire, men som jag förstår det säljer de fortfarande krokodilkött.
Här är farmens hemsida: https://www.johnsonsofoldhurst.co.uk/
Här är det gamla klippet (varning för prat om slakt och döda djur)

På bananjakt! Stjärten börjar bli lång.
20250729_151153.webp

Ja, vem visste att fasaner kunde vara så spännande? <3

Haha, jag tog upp den i en annan tråd så jag trodde liksom att "alla visste". :angel: Jag såg den först genom ett avsnitt i "The F word" tidigt tvåtusental, de har sedan dess utvecklat sin farm och har ett privat zoo med andra exotiska djur också, I Cambridgeshire, men som jag förstår det säljer de fortfarande krokodilkött.
Här är farmens hemsida: https://www.johnsonsofoldhurst.co.uk/
Här är det gamla klippet (varning för prat om slakt och döda djur)
Åh, tack, väldigt intressant. 😍

• Hjärta
Reactions: Sel
Han är verkligen ett riktigt snyggt exemplar! Inga fadda färger här inte!

Varje Augusti har vi "lantbruksmässa" här i byn (agricultural show) där det tävlas och visas alla typer av lantbruksdjur, maskiner, ägg, mat - typ allt! Det är hästhoppning, hunterklasser, grisracing, kor, åsnor, får, hundutställning... jamen ni fattar!
I år har de dessutom en poultry show, vilket de inte kunnat ha på några år på grund av fågelinfluensan, men i år har de fåglar, och bland alla klasserna av ankor och olika typer av höns finns det också en för game birds! 😍
Jag tänker inte anmäla oss i år, dels är han ju inte helt färdig och så har jag ingen aning om hur det hela går till egentligen, men jag ska dit med föräldrarna och tänker undersöka för eventuell anmälan nästa år om jag inte tror det skulle vara för stressigt för mina små.
Det ska bli så kul! Jag hoppas de får flera anmälningar i klassen!

Generellt om någon funderar på att besöka Skottland och det finns en agricultural show just där och då i närheten är det en sådan kul dag! Inte nödvändigtvis den stora Royal Highland Show utanför Edinburgh, utan de mindre och mer lokala.
Jag har varait till RHS ett par gånger och för mig är det för stort och för mycket. Dyrt och besvärligt och man hinner ändå inte se allt.

Han är verkligen ett riktigt snyggt exemplar! Inga fadda färger här inte!

Varje Augusti har vi "lantbruksmässa" här i byn (agricultural show) där det tävlas och visas alla typer av lantbruksdjur, maskiner, ägg, mat - typ allt! Det är hästhoppning, hunterklasser, grisracing, kor, åsnor, får, hundutställning... jamen ni fattar!
I år har de dessutom en poultry show, vilket de inte kunnat ha på några år på grund av fågelinfluensan, men i år har de fåglar, och bland alla klasserna av ankor och olika typer av höns finns det också en för game birds! 😍
Jag tänker inte anmäla oss i år, dels är han ju inte helt färdig och så har jag ingen aning om hur det hela går till egentligen, men jag ska dit med föräldrarna och tänker undersöka för eventuell anmälan nästa år om jag inte tror det skulle vara för stressigt för mina små.
Det ska bli så kul! Jag hoppas de får flera anmälningar i klassen!
Guldtuppen goes cocky med utställningsstjärna på bröstet.
Han kommer kräva att få tre hönor till att strutta för efter det. :D

Liknande trådar

• Ägg, kycklingar och färg

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka