Guldhästar

Fenestra

Trådstartare
Finns det någon tråd för oss med gula hästar? Om inte annat vore det lite kul med en tråd för alla Isabelles, gulbruna, gulsvarta och dubbelgula mfl.
 
Har ett litet isabellsto, welsh, e. Carolinas Foxglove.
Hon är 24 år och har vitnat mycket i ansiktet den här vintern. Barnbarnen rider henne, och hon följer med på promenader. Världens mysigaste lilla häst, som har sin givna plats här bland mina arabhästar!
1392100_647294825302084_1547541851_n.jpg
 
Kan ni inte skriva ut härstamningarna också på era hästar? Jag är en sån där stamnörd och tycker att det är jätteintressant:D

Vi har två små guldhästar hemma.

Ett swb ungsto som är en egen uppfödning som heter Guldkant OnTherocks e Ravell u Gabrielle - Weltbürger - Bellini
992827_4996160423605_354974560_n_2.jpg

DSC_1108.JPG


Samt ett Welsh sek B sto som heter Laithehill Valeta född i england. E Heaton Romeo u Laithehill Pavlova - Tetworth Nijinski.
947036_455073547912637_1268359110_n.jpg
 
Kan ni inte skriva ut härstamningarna också på era hästar? Jag är en sån där stamnörd och tycker att det är jätteintressant:D

Vet inte om du vill ha på mina icke swb men här kommer det ;) :
Hingsten hette 3162 Szikrázó I Ragyogó e. 1133 Szikrázó-3 - 811 Mele Szakar (hela stammen finns här)

Avkomman Axell's Racét är e. 3162 Szikrázó I Ragyogó - Chirac
 
Vet inte om du vill ha på mina icke swb men här kommer det ;) :
Hingsten hette 3162 Szikrázó I Ragyogó e. 1133 Szikrázó-3 - 811 Mele Szakar (hela stammen finns här)

Avkomman Axell's Racét är e. 3162 Szikrázó I Ragyogó - Chirac
Klart att vi vill ha på alla hästar oavsett om de är Swb eller ej :) Berätta gärna mer om din!
 
Min f d foderhäst har okänd härstamning på pappret men är enligt ryktet korsning connemara/halvblod. Sen om det stämmer eller inte har jag naturligtvis ingen aning om. Höjdmässigt så ligger han på ca 1,60.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 158
Senast: alazzi
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
935
Senast: skiesabove
·
Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 374
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
264
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp