gult äckelslem ???

B

blindmelon

Jag var nyss ute med tiken på promenad och då hon kissat såg jag att det hängde litev gult slem från henne. Har aldrig sett nåt liknande. Det är inget fel på henne i övrigt och hon äter och dricker som vanligt. Någon som vet ??
 
Sv: gult äckelslem ???

Livmodersinflamation tänkte jag också på.

Till trådskrivaren: När löpte tiken sist? oftast kommer livmodersinflamation 1-2 månader efter ett löp. Men kan säkert vara olika. Men är då mina fd hundar fått det.
 
Sv: gult äckelslem ???

Funderar också på livmoderinflammation. Vår labbe uppvisade inga speciella symtom, utan vi reagerade mest på att hon hade små flytningar.
Har talat med vet. som sagt att om det kommer ut (brukar oftast vara var) så är det inte säkert att de mår jättedåligt.
Det behöver inte ens vara en inflammation, utan bara början till en.

Tål nog att hålla ögonen på så det inte blir nåt, livmoderinflammation kan vara dödligt om man har otur!
 
Sv: gult äckelslem ???

Vi ska till vet imorgon. Har nu också märkt att hennes "juver" har börjat svälla lite men det var bara ca 2 v sen hon löpte så det är väl lite tidigt för skendräktighet. Vad jag hört så brukar det börja efter ca 2mån eller !? Tack för svaren förresten :bow:
 
Sv: gult äckelslem ???

Har pratat med vet idag och hon tyckte inte att vi skulle oroa oss utan hon trodden att det kanske var en lätt urinvägsinfektion för det är tydligen väldigt vanligt efter att dom löpt. Så vi ska dit imorgon efter att vi tagit ett "kissprov". Känner mig ganska lättad måste jag säga :smirk: . Det får ju inte händå nåt med vår prinsessa :love:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte om detta är en löjlig fråga, men min tikvalp på 4 månader har börjat kissa onormalt mycket, både ute och inne. Det kan va att...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Lhas
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
669
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 320
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp