gummiboots

Breccia_

Trådstartare
go'kväll!

jag behöver tips på gummiboots!

de ska ha ordentlig kardborreknäppning och gärna kosta så lite som möjligt ;) (jag har tänkt köpa upp ett litet lager och så som han gör av med boots är det ingen idé att tänka på något annat sätt)

sen är det en fördel om de finns i färg, för att leta boots i snön & lera är det värsta som finns så jag vill att de ska "poppa" upp sas. har haft schockemöhles orangea och det var inte direkt svårt att hitta dom!

hästen har vart broddad i snart 3 veckor och jag har redan behövt byta boots fram och de bak kommer snart inte täcka mycket mer!

Sv: gummiboots

Rekommenderar varmt Nortons gummiboots som dessutom finna i alla färgnyanser du kan tänka dig! Kostar typ en hundralapp paret. jag köpte några par knallila och tänkte "kommer ju ändå inte hålla särskilt länge" Det gjorde dom dock. Trots två vintersäsonger med broddar!

Horze har billiga boots i kornblått som sitter stenhårt, jag får slita och ta i rejält för att få av dem.

Tack för tipset! Dock så tvivlar jag på att de kommer hålla på min häst, det är inte normalt att redan trampat sönder så mycket boots på snart 3 veckor, men det beror ju på hästen!

IW; tack! :)

Om du tänker på neoprenbootsen för 89 kr så har jag såna i hagen (har svarta). Supernöjd! Sitter bra, skaver ej och skyddar betydligt bättre än gummiboots. :)

Min ena sliter massa boots.. jag kör med neoprenbootsen från horze.
De håller mycket bättre än gummi.

Jag kör på Catagos boots när jag vill ha "slit och släng", billiga som tusan och mina har hållt jättebra!

Både neoprenbootsen och gummibootsen kostar 89 kr/par på min lokala ridsportbutik. Finns i brunt, vitt, svart, blått och rött åtminstone.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 123
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 937
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 997
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka