the_connemara
Trådstartare
Ja, nu var man fast.. Jag har äntligen förstått hur man ska använda den eminenta gummisnodden på mest effektiva sätt! Fick ett resultat jag aldrig vågat hoppas på! Nu kan jag inte vara utan den! Aldrig förr har det varit så stadigt och säkert och man slipper störande moment när hästen tar upp huvudet och älgar iväg. Nu kan jag rida i vilka hastigheter jag vill utan att behöva bekymra mig om vad som kan hända, allt har blivit så stadigt! Speciellt bra är den när man konditionstränar, pållen har fått gå med den två dagar i rad nu. Och eftersom så gott som alla dressyrryttare (och även många hoppryttare på världscup nivå) använder den så kan det ju inte vara fel?! Känns väldigt skönt att det är så vanligt! Dessutom så är det ju svårt att använda den fel, kan faktiskt inte komma på något sätt i skrivande stund.. Ni som använt gummisnodden tidigare men inte fått ut någon effekt, sätt den hårdare så hjälper det! Dessutom så blir ju pållen så fin, inte lika fin som dressyrpållarna jag sett men nästan.