Gummisnodden gör underverk!!!

Nja.. jag tror inte en halsfölängare kan användas så rätt, dvs jag tror inte den kan göra några större underverk rent generellt.

Men i första inlägget påpekade du ju hur bra gummisnodd/halsförlängaren var? :confused:

Nja.. jag tror inte en halsfölängare kan användas så rätt, dvs jag tror inte den kan göra några större underverk rent generellt.

Jag har hjälp, massor med hjälp ;) Då behöver jag inte min GUMMISNODD eftersom jag har ett annat träns ;)

Då skulle du nog gilal vår utstyrsel när vi konditionstränar ;) 1 st grimma, 1 st grimskaft, 1 st häst (med fyra skor och 24 söm;) ), 1 st ryttare (med käder å sådär) med 1 st hjälm OCH sist men inte minst den underverksgörande lilla gummisnodden :rofl:

Halsförlängaren är en hjälptygel ja.

Vad har de olika tränsen med saken att göra? Och jag skulle fortfarande vilja veta skillnaden mellan snodd och halsförlängare. Gå in och sök på vilken postorderkatalog som helst och detdyker upp en halsfölängare under hjälptyglar, men på gummisnodd finns det bara mansnoddar.
Och om du inte gillade hjälptyglar, varför använda snodd?

Så så, ta det lugnt. Jag är ledsen om du (och andra?) blev uppröra. Läs tråden en gång till och tänk lite mindre som en hästmänniska ;)

En halsfölängare är alltid en halsfölängare. En gummisnodd kan vara en gummisnodd i två bemärkelser, typ som en bok läsa/träd.

*fan nu avslöjar jag ju mej!*

Jag är väldigt lugn...
Men om du inte mnar snodd i bemärkelsen halsförlängare, vad menar du då?

Tränset vi har på träning har ett pannband.. *clue*

Alltså ridning i from: remontgrimma med pannband, tyglar, nosludd, lös käkrem.
Träning "ur form" dvs i backar ngn gång i veckan: grimma och ett grimskaft och min snodd.

Börjar ni fatta?

Tycker denna tråd bara är ett bevis på brist på jag vet inte vad...
Du får nog skylla dig själv för alla irriterade svar när du inte från första början gör klart vilken sorts snoddar du menar, eftersom du får svar som inte handlar om den sorts snoddar du menar.

Men du har väl lyckats med det du ville, att skapa irritation hoos andra.

såja var till rosakatt, du är verkligen en mästare i att diskutera utan att bli upprörd! :bow:

Sluta tänk som en hästmännsika och se på ordet GUMMISNODD.

Om det är en halsförlängare (dvs. gummisnodd) så stackars din häst. :crazy: Spec. eftersom att du dessutom verkligen
tycks spänna åt den jätte hårt?

Eller vad menar du för gummisnodd egentligen? Menar du en
sådan gummigrej (eller vad det nu är) som man kan fästa mellan tygeln och bettringen?

Eller menar du en halsförlängare=gummisnodd?

Jag hoppas också på att det är ett skämt.. Sämsta hjälptygeln-.

:bump:

Anledningen var bara att se hur "trångsynt" man eg är när man lärt sig en betydelse av ordet, kan ju lugnt säga att min teori fungerade.

Det var inte meningen att ni skulle bli upprörda, eller ja jag antog ju att ni skulle bli det, men anledningen var inte att jävlas.

Gummisnodden jag snackar om var en vanlig man snodd som jag stte ihop en tus från manen och en tuss från pannluggen med. detta gjorde att grimmans nackstycke inte åkte ned på halsen i högre gångarter än skritt.

Om ni inte är för förbannade så kan ni läsa tråden igen och se att mina inlägg tyder på det.

Snälla du, kan du inte bara tala om vilket sorts gummisnodd du använder, så kanske vi kan diskutera samma saker, så bilr missförstånden inte lika många och störiga......
Gummisnodd-hjälptygel
Gummisnodd-mansnodd
Gummisnodd-annat alternativ

ja visst är det skönt när håret inte är för ögonen då man rider om man sätter upp det med gummisnodd istälett :smirk:

Hoppades att ni skulle ha glimten i ögat och inte bli för arga.

FÖRLÅT om ngn kände sig stött!!!

Nu måste jag tyvärr lämna tråden och skriva lite om hästfoder ;)

Men iaf, TACK för er "medverkan" eller vad man ska säga :confused:

ja att de var ironi förstod jag nästan genast...
då jag vet sen tidigare inlägg från dej är du förespråkar så milt bett (grimma?), inga nosgrimmor bla bla
men de här inlägget blev fel, det låter istället som du försöker dumförklara alla människor som inte rider med så enkelt som möjligt (dvs tränsbett/side pull, ingen nosgrimma blabla)

Skriv att du använder en hårsnodd istället så hade jag inte behövt slösa min tid på dig :mad:

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 321
Senast: As_Vegas
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 365
Senast: Araminta
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna... 2
Svar
22
· Visningar
3 782
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Vad har ni för klösträd?