Gummistövlar

Mina Hunter gummistövlar har hållit i 10 år ganska elak behandling. De är nätta, lätta och sköna att gå i. Har dock inte haft dem i stallet så kan inte uttala mig om hur de mår i stallmiljö.

Mvh Miks
 
ICA? Vårt lilla by-ICA har det året om.
Jag har aldrig sett det där.

Vi har en allti i allobutik som kan ha sånt, men det är ju inte säsong för det än så det är inte alls säkert att de har det i lager just nu. Jag har gått bet förr när jag handlat utanför säsongen.
Det går alldeles ypperligt att beställa via nätet från Clas Ohlsson.
Och fraktkostnad? Är det för dyrt så är det bättre att köpa nya stövlar i stället.
 
Jag har aldrig sett det där.

Vi har en allti i allobutik som kan ha sånt, men det är ju inte säsong för det än så det är inte alls säkert att de har det i lager just nu. Jag har gått bet förr när jag handlat utanför säsongen.

Och fraktkostnad? Är det för dyrt så är det bättre att köpa nya stövlar i stället.
Ser ut som att även bensinmackar kan ha

https://www.okq8.se/produkter/hem-och-fritid/cykel/reparationsask-med-dackavtagare/
 
Jag har aldrig sett det där.

Vi har en allti i allobutik som kan ha sånt, men det är ju inte säsong för det än så det är inte alls säkert att de har det i lager just nu. Jag har gått bet förr när jag handlat utanför säsongen.

Och fraktkostnad? Är det för dyrt så är det bättre att köpa nya stövlar i stället.
Fraktkostnad 39 kr om det går som varubrev, och det borde det ju göra.
 
Jag har Hunter-stövlar och Barbour-stövlar. Har haft båda i stallet och verkligen provat dem under många heldagar. De har båda hållit väldigt väl! De är helt ok i utseendet med.
 
Jag har ett par Hunter som nog är inne på sitt åttonde år nu. Dom är ganska höga och smala vilket gör att det inte ramlar ner saker typ hö, spån mm i skaften så lätt. Fortfarande hela trots omild behandling och flitigt användande i alla slags stallsysslor.
Tycker dessutom att de är väldigt snygga för att vara ett par gummistövlar.
Jag är jättenöjd med dom och kommer nog köpa ett par nya likadana den dagen de väl ger upp.
 
Jag kör givetvis inte för att enbart handla en enda liten pryl. Så min transportkostnad blir utslagen på ett flertal saker/ärenden.
Då missförstod jag kanske dig. Jag trodde inte att det du behövde fanns närmre än en timmes bilresa. Så är det för mig rätt ofta - livet på landet. Jag använder mig OFTA av att beställa över nätet i stället eftersom det både är tidsbesparande och sparar på slantarna. Man kommer inte långt med bil för 39 kr.
 
Jag har ett par Hunter som nog är inne på sitt åttonde år nu. Dom är ganska höga och smala vilket gör att det inte ramlar ner saker typ hö, spån mm i skaften så lätt. Fortfarande hela trots omild behandling och flitigt användande i alla slags stallsysslor.
Tycker dessutom att de är väldigt snygga för att vara ett par gummistövlar.
Jag är jättenöjd med dom och kommer nog köpa ett par nya likadana den dagen de väl ger upp.
Jag har korta och vida ben så jag skulle behöva prova dem först för att se om jag kan ha dem i så fall. Jag vet inte om byns enda skoaffär säljer dem. Tveksam till det.
 
Men vad är egentligen problemet? Du får en reparationssats för typ 60 kr inkl. frakt. Det måste ju vara minst 10 ggr billigare än att köpa nya stövlar? Om det nu inte är så att du faktiskt vill köpa nya stövlar och inte reparera de gamla men då är det ju en helt annan sak.
 

Liknande trådar

Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 934
Senast: lingonben
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
732
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 657
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 460
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp