Bukefalos 30 år!

Det är mer en folkbildning om vilka människor som vi har runtomkring oss.
Typ grannarna eller så.

Kvinnorna i GVFÖ är del av det som jag vill förstå mer av.
De vill nog faktiskt ha det så.
Jag befarar att de vill det. Men det betyder inte att jag tycker att Svt ska leta fram en sådan man åt dem, och inte heller att jag tror att det hela är bra för dem.

Jag befarar att de vill det. Men det betyder inte att jag tycker att Svt ska leta fram en sådan man åt dem, och inte heller att jag tror att det hela är bra för dem.
Det är inte vad programmet går ut på.
Det går ut på att skapa par av singlar.
Så att paret passar ihop är det som gäller.
Inte om det är "rätt" eller "bra" ur andra perspektiv.

Parens olika ev. skadliga ideal får man bearbeta på annat sätt i samhället.

Jag kan även känna att när experterna satt o kommenterade ”förvånat” på parmiddagen, kan de va SÅ förvånade?

Jamenar, de är väl de som parar ihop dem?
Ingen av männen verkar diskret med sina ideer.

Följer en tidigare deltagare som antydde lite att reaktionerna från experterna såg ditlagda ut senare…. Typ nu efter sommaren

Jag kan även känna att när experterna satt o kommenterade ”förvånat” på parmiddagen, kan de va SÅ förvånade?

Jamenar, de är väl de som parar ihop dem?
Ingen av männen verkar diskret med sina ideer.

Följer en tidigare deltagare som antydde lite att reaktionerna från experterna såg ditlagda ut senare…. Typ nu efter sommaren
Ja eller hur, det är inte som att de verkar ha dolt dessa sidor direkt? Det är också extremt platta analyser de gör, jag fattar inte varför de ens är med?

Jag uppfattar dig som väldigt långt från people pleaser med mycket stark självkänsla, så jag tänker att den typen av män undviker din typ. De jagar en helt annan typ av offer generellt. Om de inte ser det som en sport att knäcka glada, framåt tjejer. De finns ju också. Såna som framhåller att de Älskar Starka Kvinnor men samtidigt gör allt för att bryta ner dem. Men jag ser dem som rovdjur, de letar svagheter/små ömma punkter och slår hårt mot dem.
Men det här tycker jag känns sådär. "Den typen av män" finns verkligen överallt och jag tror absolut inte att de är tillsammans med en viss typ av tjej.

De tre kvinnor i programmet som blivit ihop med rövhattarna framstår som rätt olika, liksom även de två som hittills verkar nöjda med sin partner och hans åsikter.

Hallå vi behöver en tråd för Silent Attraction också, eller ska vi fortsätta prata om det här pga relaterat...? Tittar på det nu medan jag väntar på mera GVFÖ.... :angel:

Det var så otroligt kort och platt, känns som att det skulle kunna få rymmas i samma tråd för det lyfter ju dessutom precis samma typ av män.

Jag blev otroligt besviken på det programmet. Förutom att de gjorde det som ett experiment utan att deltagarna visste om det så var det så dåligt upplagt på något vis. Det kändes verkligen ansträngt urmjölkat, speciellt det sista avsnittet. Egentligen kan man hoppa över de andra avsnitten och bara se det sista, för i det repeteras allt som om serien haft 20 avsnitt istället för bara 5. 😅

Hoppas alla spoilers blir rätt nu och rekommenderar att ni som vill se klart programmet opåverkat inte läser 😇 Det enda vi hade gemensamt var nog att vi gillar moscow mule.

Titulerar mig inte som hans kvinna idag och det blev som ni kanske anar ingen dejt två

Han är så pass sportintresserad att han var "tvungen" att ha en match på i bakgrunden under dejten

Dök upp två timmar sent pga "fastnade på gymmet"

Kunde absolut inte hålla tyst om sin medverkan, varit uppenbart nöjd med sin insats i GVFÖ och har tydligen varit aktuell till PH också. Jag hade svårt att inte skratta rakt ut när jag insåg att han var dödsallvarlig om sin dröm att få vara med i Förrädarna efter detta

Har aldrig haft en relation längre än något år pga dejtat "såna tjejer" = tolkade som att han mest kört casual och kanske en förklaring till hans sunkiga åsikter i senaste avsnittet också

Deras smekmånad var utomlands och han berättade att han nyligen kommit hem när vi sågs

Han hade linne på sig på vår dejt också..... 😇
Vägde mellan den och en annan men är inte så förvånad 🤣

Min känsla är att flera av männen hade behövt ramla och slå sig hårt i skallen, i hopp om att få lite vett.

Jag är lite nyfiken på varför alla upplever Olivia som ganska nöjd med sin man. För det gör inte jag. Inte öppet missnöjd, absolut inte, men inte tvärsäkert nöjd heller. Snarare att hon verkligen är en sån som vill att alla ska vara nöjda och glada runt henne (hennes matchade man inkluderad såklart) och därmed gärna tappar sig själv lite på vägen.

Efter dagens avsnitt tycker jag inte Urban är lika lustig, han har bara sin syn på det hela och efter hans förklaring om varför så lät det ändå rimligt ur hans perspektiv och lite lite grann håller jag med att man kan inte lägga energi åt alla håll utan det är viktigt att rikta energin rätt, om man inte har obegränsat med energi :)

Jag är lite nyfiken på varför alla upplever Olivia som ganska nöjd med sin man. För det gör inte jag. Inte öppet missnöjd, absolut inte, men inte tvärsäkert nöjd heller. Snarare att hon verkligen är en sån som vill att alla ska vara nöjda och glada runt henne (hennes matchade man inkluderad såklart) och därmed gärna tappar sig själv lite på vägen.
Jag tycker hon verkar vara en av dom som är mest förälskad och nöjd.
Dom verkar ha klickat helt enkelt.

Efter dagens avsnitt tycker jag inte Urban är lika lustig, han har bara sin syn på det hela och efter hans förklaring om varför så lät det ändå rimligt ur hans perspektiv och lite lite grann håller jag med att man kan inte lägga energi åt alla håll utan det är viktigt att rikta energin rätt, om man inte har obegränsat med energi :)
Men varför ska han styra vart hon riktar sin energi? Jag får mer energi av att umgås av mina vänner, det får nog de flesta.

Det är mer en folkbildning om vilka människor som vi har runtomkring oss.
Typ grannarna eller så.

Kvinnorna i GVFÖ är del av det som jag vill förstå mer av.
De vill nog faktiskt ha det så.
Ja det finns ju minst lika många kvinnor som tänker så eller är väldigt svartsjuka i allmänhet.
I min vänskapskrets finns alla möjliga par.
Vissa gör bara saker med varandra andra umgås konstant med annat folk av både kön men dom allra flesta umgås mest med varandra och träffar folk på midsommar och liknande :)

Men varför ska han styra vart hon riktar sin energi? Jag får mer energi av att umgås av mina vänner, det får nog de flesta.
Nej det ska inte han göra, det ska hon bestämma själv men jag tyckte han gav en förklaring som var mer vettig än i tidigare program.

Han är iaf ärlig från början så hon vet vad hon får.

Dom flesta puckon är ju rena drömmen i början till masken faller av och man redan är kär.

Det handlar ju i hög grad om hur han säger det han säger. "Här är vi nu med våra kvinnor" ... "min kvinna", hit och dit. Plus dammvippan i morgongåva. Plus "det funkar inte för mig att min kvinna har manliga vänner". Plus de kring-intervjuer han gjort, där det exempelvis framgår att det naturligtvis inte är så att han vill jobba medan "hans kvinna" ska sköta hemmet. Bara det att han är bäst lämpad 🤷‍♀️

Det är i linje med en bakåtsträvande mansrörelse internationellt.

Det handlar ju i hög grad om hur han säger det han säger. "Här är vi nu med våra kvinnor" ... "min kvinna", hit och dit. Plus dammvippan i morgongåva. Plus "det funkar inte för mig att min kvinna har manliga vänner". Plus de kring-intervjuer han gjort, där det exempelvis framgår att det naturligtvis inte är så att han vill jobba medan "hans kvinna" ska sköta hemmet. Bara det att han är bäst lämpad 🤷‍♀️

Ja jag tyckte det var helknäppt men dammvippan var nog för bra tv skulle jag tro 😅

Jag tycker fortfarande han är knäpp men efter senaste avsnittet gav han en förklaring på sina tankar där jag inte längre tycker han är LIKA knäpp 🤭

Och det där att lägga energi åt rätt håll har jag själv kämpat med, jag har själv gjort det misstaget med mitt ex att jag prioriterade alla andra utom honom.

Instämmer i ovanstående.
Och han är ju extremt mycket "JAG är/tror såhär, därför får inte DU...". Begränsning av annan person. Det verkar ju aldrig handla om att han själv ska jobba på sina osäkerheter kring "hur män är". Hennes värld kommer ju bara bli mindre och mindre, ju fler nya osäkerhetsområden han kommer på. Till slut står hon där och får inte ens gå och handla, för att han tror att killen i kassan skulle kunna flörta med henne då.

Och det där att lägga energi åt rätt håll har jag själv kämpat med, jag har själv gjort det misstaget med mitt ex att jag prioriterade alla andra utom honom.

Men jag tycker nog att det är olika saker. Självklart behöver man ägna tid och rikta energi åt varandra i en relation som man vill bevara, men det är ju inte lika med att inte umgås med andra? Det låter snarare som isolering. Särskilt i kontexten att kvinnans område ska vara hemmet, medan mannen ska förvärvsarbete. Det kan vara tillräckligt isolerande att vara hemma med småbarn ändå.

Det är säkert så att dammvippan var en provokativ tv-grej, men det är ju inte vidare kul när tradwife-vindarna blåser.

Ja, det där "vi med våra kvinnor". Männen har medfört kvinnorna, men det är männen som är de egentliga deltagarna? Kvinnorna är där för att det behövs när en (hetero)man gifter sig, ungefär som att det behövs tillbehör till de flesta projekt i livet.

Ja jag tyckte det var helknäppt men dammvippan var nog för bra tv skulle jag tro 😅

Jag tycker fortfarande han är knäpp men efter senaste avsnittet gav han en förklaring på sina tankar där jag inte längre tycker han är LIKA knäpp 🤭

Nu är ju ordet knäpp inte särskilt exakt definierat. Jag uppfattar honom inte som farlig i betydelsen våldsam och galen av svartsjuka. Jag tror snarare att den där mansrörelsen han är med i har stärkt honom i de uppfattningar kring kön och relationer som han hade redan från början. Hans inre är en bra mylla för sådana idéer, helt enkelt.

Så jag skulle nog inte säga knäpp, bara att han har fullständigt fel i det mesta han säger, och att han har lärt sig en modell för att uttrycka sig som får det att LÅTA SOM om det är sig själv han pratar om, att det är sina egna gränser han värnar. Men det är det ju inte. Att värna sina egna gränser är en annan sak än att säga vad man kräver av andra.

Se bara skillnaden i hur du uttrycker dig: du har egna erfarenheter av att tappa bort ett ex genom att prioritera allt annat. Alltså är det något du tänker på för din del. Urkban vill att HANS KVINNA ska rikta all sin energi mot honom och hemmet, han säger inte mycket om sig själv på den punkten. Han tänker sig ju att jobba, tex. Det bör innebära ganska mycket energi åt annat än familjen, jobbet är ju inte bara själva arbetsuppgifterna och lönen, oftast behöver man ägna lite kraft åt de sociala relationerna på arbetsplatsen för att det ska funka, osv.

Liknande trådar

• GVFÖ Australien

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar