• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare mai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 872
M

mai

vilka regler gäller, hur är åldersgränsen på b-ponny för att tävla

Sv: gymkhana

då kan ja glädja dejj, ja hittade på hemsidan där uppe, det finns ingen åldersgräns det finns en viktgräns:D:)

mai skrev:
då kan ja glädja dejj, ja hittade på hemsidan där uppe, det finns ingen åldersgräns det finns en viktgräns:D:)

Åå tack!!!!!
Vet du var viktgränsen för A ponny är?

ok ;) En i min klass är typ 1.42 tävlar shettis fast hon är förgammal igentligen men den ena shettisen är unghäst fortfarande så den kan hon tävla ;) men hon får ju va med på typ klubb tävlingar

okejj, lyllo min lilla shettis flytta till norrland i våras :cry:

jag var bara medryttare men va där mer än ägarna så hon kändes som min, men hon såldes till en familj som med 3 tjejer som tar han om henne läänge så jag är nöjd ändå.:)

jag hittade att det finns inge vikt gränser direkt bara att det ska se proposionerligt ut så du inte drar fötterna i marken och så men du är ju oxå kort så det funkar säkert
så jag gissar att du kan nog rida gymkhana på henne och om nån klagar :devil::devil:

men sen va det nån som sa att C ponny är det 60 kilo och för D ponny är det 75 kilo
men om det blir 15 kilo mer hela tiden är B ponny 45 C ponny 60 och för D ponny 75 A ponny 30 kg
men dom är ju starka som 17 så du kan säkert rida gymkhana på henne:):D, personligen tycker jag det ska va så i dom flesta hästsporten kombinerat med åldersgräns så en 12 slipper tävla mot en 30åring

mai skrev:
vilka regler gäller, hur är åldersgränsen på b-ponny för att tävla
som redan konstaterats finns det ingen allmän åldersgräns alls inom gymkhanan. vissa tävlingar som t ex. bohuscupen har dock en maxålder på arton år. sedan är det vanligt att man delar upp tävlingen i junior respektive seniorklasser för att göra det mer rättvist. viktgränserna är så vitt jag vet inget som står i TR men man går mycket efter "sunt förnuft" och hästen ska i princip inte hindras eller ta skada av ryttarens vikt/längd. dock är uppfattningen om "proportionerligt ekipage" helt annorlunda från andra grenar. min ponny t ex. är 145 cm och jag är 175 och väger 53 kg. ett "normalt" gymkhanaekipage kan man säga. större skillnader är inte ovanliga

Liknande trådar

Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: Fiorano
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
601
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 183
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka