Bukefalos 28 år!

Ha hund med på ridtur

Ni kan vara lugna, jag ska inte köpa någon hund. Med heltidsjobb och tre hästar har jag fullt upp. Men man kan ju få drömma lite. Den där Airdaleterriern såg väldigt trevlig ut. Dock trodde jag de var lite lugnare än små terriers.
 
Kul tråd :)

Jag skaffade hund med tanke att den skulle kunna hänga med i stallet och ut på turer, på sikt. Jag ville därför ha en aktiv hund med mkt ork trots att jag ville ha en liten hund under 10 kg. Ffa en hund med förarintresse, för att kunna hålla sig i närheten lite per automatik.
Utöver att haka på i stallet så är jag intresserad av att gå kurser, lära mig lite lydnad och prova på andra grenar. Ffa vill jag ha en lättränad liten och smidig hund utan större intresse för jakt. Det blev en lancashire heeler och den är nu strax 5 månader. Hittills är jag supernöjd med mitt rasval.

Har haft hunden med i stallet sedan jag tog hem den från kenneln. Hon är van vid miljön, inte rädd för hästarna (lite för orädd tyvärr)

Jag fick tipset att prägla hunden på visselpipa för att kunna ha med den vid ridning i framtiden. Dvs visselpipa = mat. Så det blir väl ett steg framöver. Just nu nöjer vi oss med att vistas kring hästarna, gå lös när jag tar in från hagen osv.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 728
Senast: Kraxa
·
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 704
Senast: Bison
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 012
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 824

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Merkostnadsersättning
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Pysseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp