Ha jämthund men inte jaga

Sv: Ha jämthund men inte jaga

Dem jag träffat har nog varit något mittemellan. Dvs med bra föräldrar hade de väl inte hamnat på villovägar... Ändå trevliga hundar men har inte velat göra något annat än typ springa. Men då är ju inte härstamningen/ jakten på topp heller...
 
Sv: Ha jämthund men inte jaga

*delvis kl*

Jag har ju en blandras jämte/laika som vi köpte som ettåring av uppfödaren. Han såldes just för att han inte var tillräckligt tuff och självständig för att bli jakthund.
Vi har haft honom i drygt ett år, och mindre jaktbenägen hund får man leta efter... Inte är han dryg att ha att göra med heller, kräver faktiskt väldigt lite för att vara glad och nöjd. Dessutom tror han att han är en knähund... :)
Alltså den perfekta sällskapshunden...:devil:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 389
Hundhälsa Vad anser ni är lagom aktivering för att göra er hund nöjd? Både vad gäller träning och motion och vila hur ser era veckor ut?
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 046
Senast: Brie
·
Hundhälsa Min hund kom igår i slagsmål med en räv. Hemma, invid ett uthus så hunden sprang alltså inte lös någonstans då den används till jakt och...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 734
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp