Hackamore?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 912
F

Fladde

Då min häst är svårtränsad med bett
Jag skrittar bara henne just nu pga en knäskada.
Hur fungerar ett Hack?
Vad händer om hästen stiker blir rädd?
Har ett ponnyhack på henne nu!
Ska till djursjukhuset på måndag då dom ska kolla munnenn med

Sv: Hackamore?

Hejsan. Har inga dåliga erfarenheter med hack. Hrm, ja om man inte räknar med börjes hack som har en tendens att lossna när man rider. :mad: Har inte haft problem med hästar som stuckit, inte värre än med bett, snarare mindre problem? Red en ponny för ett par år sedan som var väldigt tung i handen på bett. Provade hack istället och det blev som en ny häst! Mjuk och följsam... Jag tycker du ska testa på din häst. Min första började jag med hack på av precis samma anledning och jag har inte slutat sen dess! Lycka till! :)

Svårt att säga hur det fungerar på just din häst men själv skulle jag förmidlingen inte kunna hålla min häst på ett hack om hon blev rädd och skenade iväg.
Har ett med långa skänklar och det verkar inte speciellt skarpt till min häst - har kunnat hålla henne hittils men sedan har hon inte stuckit någon gång ännu heller ;)
Hack är det bästa som finns tycker jag och fungarar det på din häst är det bara att fortsätta, även om det nu inte skulle vara några fel i hästens mun...
Lycka till! :)

Hon är riden på hack när hon är hoppad i danmark och vanligt tränsbett eller kandar vid dressyr Så kanske ska fortsätta med det

Hackamore är ganska skarpt, ponnyhack också, så det är nog ingen större fara än det är med vanligt bett om hon skulle dra iväg.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den... 2
Svar
20
· Visningar
2 237
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 034
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 665
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka