Hackamore?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Svea_ox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 739
S

Svea_ox

tjena! Jag undrar om ett snällt hackamore är snällare än ett tredelat tränsbett? Jag tkr om att rida med hackamore för jag är mjuk i handen och hästen lyssnar bara man tar nån mm i tyglarna. Ska jag fortsätta rida med hackamore?
:confused:

Sv: Hackamore?

Rid på det du tycker hästen funkar bäst på och trivs med.

Hästar är olika, vissa hästar tycker om hackamore andra gillar det inte alls. Vilket som är skarpast beror på den som håller i tygeln men ett hackamore har ju hävstångsverkan, det har inte ett tredelat bett.

Liknande trådar

Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 618
Senast: Badger
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 210
Senast: Pinus
·
Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 269
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling... 2
Svar
21
· Visningar
1 231
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka