• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare simson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 693
S

simson

Måste rida min häst på Hackamore ett tag pga sår i munnen. Hur högt/lågt ska det sitta? Jag har nu satt det strax ovan där nosryggen delar sig, men ibland skaver överdelen av hackamoret mot kindknotan. Idag fick hon rejält skav där. Vågar man sätta det längre ner?

Sv: hackamore

Du måste sätta det längre ner om hästen får skav!

Varför måste du använda just hackamore, förresten? Det finns ju sidepull och kapson t.ex. som är mycket enklare att använda. ;)

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 239
Senast: Reshästen
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 783
Senast: Emuliiaa
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 155
Senast: starcraft
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 261
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka