Bukefalos 28 år!

Hälsodeklaration

F

Fjunet

På Agrias hemsida så står det: "Hälsodeklarationen för din hund är utan anmärkningar."

Angående hälsodeklarationen: Görs det på en vanlig veterinärklinik? Hur mycket brukar det kosta?
 
Sv: Hälsodeklaration

om man behöver hälsodeklaratione eller inte beror på hundens ålder och försäkringsbolag samt om hunden varit försäkrad tidigare.
 
Sv: Hälsodeklaration

Å försäkringsbeloppet :) Det var över 10.000:- hos mitt bolag för... Ja nu var det rätt så många år sedan. När jag skulle försäkra över det så var jag tvungen att skicka in en.

Men för en nybakad valp man får hem så behövs det så klart inte! Men tänk på att ni får höja beloppet med 1000:- om ni vil! Dvs köper ni valpen för 8000 så har ni rätt att försäkra den för 9000. Lite kanske de knorrar, men så får man göra.
 
Sv: Hälsodeklaration

Okej, jag kommer iofs förmodligen att ta över försäkringen på hunden jag köper (jag hoppas iallafall att ägarna har försäkrat den :crazy: ), så då är det kanske inget att oroa sig för?
 
Sv: Hälsodeklaration

nej då ska det inte vara något problem. jag har inte ens mina hundar livförsäkrade då de var så billiga i inköp (3000 resp 0 kr).
 
Sv: Hälsodeklaration

hälsodeklaration och vetintyg är skilda saker. Hundar över 3år kräver agria vetintyg på.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
661
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 350
Senast: Kakis
·
Hundhälsa Jag har en gammal hund som fått diagnos artros i höfterna. Hon fick sin första spruta Librela för några dagar sen. Symtomen är att hon...
2
Svar
38
· Visningar
3 549
Senast: Wingates
·
Tjatter Någon som gift sig på Drop in vigsel? Vi snubblade över info om att det ska hållas i en kyrka nära oss i sommar och det känns som att...
Svar
2
· Visningar
282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp