Hämta hö när det regnar?

V

veronican

Nu blir Veronican orolig här. Det regnar här, inte duggregn men inte ösregn. Ni vet sånt där regn som kan hålla på hela dagar och det ska visst håll på hela kvällen.

Nu ska vi åka och hämt hö idag, men jag blir lite orolig. Det kan ju inte komma regn på höet? Hur "petig" ska man vara? Inte en endaste droppe?

Vad jobbigt!! :( *orolig*
 
Det beror ju lite på hur du transporterar höet.
Har du en hästtransport så gör det ju inget att det regnar under transporten. En balvagn däremot skulle jag undvika om det regnar, för det kommer ju inte bara väta uppifrån på höet då, utan även underifrån när det stänker från vägbanan.

Och i allafall när jag lastar i och ur kärran, så är det så extremt kort tid varje bal är i regnet, så jag anser inte att det gör ngt!
Höet blir inte förstört.
Såvida det inte VRÄKER ner störtregn vill säga.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag ska resa bort om en vecka och tänkte då packa hö för 10 dagar för att underlätta för de som ska sköta om hästarna. Vårat hö är...
Svar
8
· Visningar
1 255
Senast: jemeni
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
1 994
Senast: Scata
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 374
Senast: emma-vsm
·
Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se...
2
Svar
22
· Visningar
2 300
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp