Hämtar min valp imorrn

Seabaz

Trådstartare
Åh vad jag längtar. Idag ska vi gå och köpa koppel och ett litet halsband, jag och killen, till puppy vi ska hämta imorrn!

Började med att jag ringde lite löst på en annons och när jag la på luren 10 min senare hade jag bokat en valp :o
Men jag är jätteglad.
Jag har inte sett eller träffat varken hunden eller uppfödarna men det kändes rätt och säkert.

Hihi, jag är så glad.
Har redan bokat valpkurs också :D
 
Det är en 75% schäfer och 25% collie

Anledningen till att jag köpte valpen över telefon och var så pass säker på min sak var att dels kändes det rätt och sedan var ägarna så himla bra.

Valparna kommer vara vaccinerade, avmaskade, id-märkta. Alla 11 valparna gick igenom sista veterinärkollen i onsdags.
Dom som har dom jobbar på brukshundklubb osv..
Jag ringde igår för att fråga om vad jag skulle köpa för foder osv.
Sedan hade jag ju ett papper med frågor som jag skulle ta med mig imorrn men då sa dom att dom skulle skicka med foder och lite papper om hur hunden ska skötas nu närmaste (alltså nästa vaccinering och sånt) och sedan vad den ska äta nu och senare och massa mer.

+ att uppfödarna var väldigt trevliga och glada. Glada för sina hundar.
Fick höra om tikens stamtavla flera led bakåt osv...

Det känns kanon!
 
Vad kul med en valp!! :D Det var 5 år sen sist min jycke var en valp, saknar det ibland :) Men jag är glad att jag slipper lära 'na vad som är rätt och fel... Hon var otroligt busiG! :love:

är valpen tik eller hane?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 942
Senast: ako
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 714
Senast: anna_panna
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 159
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 890
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp