Hänga skjortor på tork?

gammalek

Trådstartare
Har precis tvättat och hängt ut kläder på torkvindan. Hur hänger man långärmade skjortor/blusar så att det blir så slätt som möjligt, utan veck och skrynklor?

Mvh, HatarAttStryka
 
Jag har en... :) men hoppades hitta ett sätt att slippa göra något alls :D
Mvh, Jättelat
Trikåmaterial... :D

Skämt åsido, det beror på materialet även om det är vävt tyg vi pratar om. Vissa räcker att skaka ut före hängning, vissa kan räcka om man drar ut dem lite mer ordentligt och skakar någon gång extra under torktiden, vissa är omöjliga att få brukbara utan strykning. De senare är väl typiskt dem som också lätt får nya skrynklor som sätter sig?
 
Köp en sådan där "ångare" istället :) ! Jag använde en hos mamma igår, för att släta ut veck på nyhängda gardiner. Funkade fantastiskt bra :up: !
Det vill jag ha en! Hatar att stryka. Har dessutom strykjärnet i syrummet (där allting pressas vid tillverkning) och orkar inte gå upp med tvätten till övervåningen..
Vet du vilken sort hon har? Behöver tips!
 
Det vill jag ha en! Hatar att stryka. Har dessutom strykjärnet i syrummet (där allting pressas vid tillverkning) och orkar inte gå upp med tvätten till övervåningen..
Vet du vilken sort hon har? Behöver tips!
Tyvärr vet jag inte mer än att hon har köpt den på rea på ICA maxi för ett tag sedan... Men effektiv var den, och jämfört med ett strykjärn var den riktigt kul att använda!
 
Det vill jag ha en! Hatar att stryka. Har dessutom strykjärnet i syrummet (där allting pressas vid tillverkning) och orkar inte gå upp med tvätten till övervåningen..
Vet du vilken sort hon har? Behöver tips!

Jag har en steamer, Philips 7000. Den kostade en slant men jag är väldigt nöjd!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver köpa kläder och pga småbarnsliv och sånt har jag ej tid att inventera butiker så jag beställer mest. Men då kan man ju inte...
Svar
4
· Visningar
381
Senast: Eli
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
931
Senast: Sedna
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 589
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 433
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp