Härstamningsinfo - tacksam för hjälp!

Sv: Härstamningsinfo - tacksam för hjälp!

Moulin född 1976, fux, 160cm. Stod i Frankrike ifrån 1982 sedan på Vasaholms stuteri, dog 1996. Kostade 10 000 sv kronor i avgift 1984.

Far till Village Star (FR) som är far till

Kauto Star

en av den moderna tidernas bästa hinderhäst.

Har en bild på Moulin i en hingstbok.

Festligt att det finns historia på bra hinderhästar, hans problem är att han hoppar lite väl framåt (inte bra för hopphästar men kan knappast vara ett problem på steeple hinder)!! Sen måste jag säga att utseendemässigt är han betydligt mer lik Mill Reef, inte alls ngn Moulin.

Mill Reef: http://www.allbreedpedigree.com/ind...ery_type=photos&h=MILL REEF&g=5&pedloggedin=0 (Klicka på "reports" och "photos")
 
Sv: Härstamningsinfo - tacksam för hjälp!

Oj då! Vet att det var många i Sverige som gillade hans avkommor. Men hans elakhet kanske var förvärvad och inte nedärvdes. Eller var vi så vana vid idioter att vi inte märkte något....:angel:
 
Sv: Härstamningsinfo - tacksam för hjälp!

Ok, vad härligt, skulle jag gärna pyssla med i lugn och ro:love::banana:

Visst vore det drömjobbet! Vet inte hur dom för stamboken nu, det var det Christer gjorde på den tiden. Och sen tog jag gubbarna i ett snöre (dagis du vet?) och så gick vi och åt lunch. Jag hade också ett synnerligen trevligt jobb med en toppenchef - Erik Kylengren.:love:
 
Sv: Härstamningsinfo - tacksam för hjälp!

Med all snack om gubbdagis, får jag erkänna att jag starkt på väg dit och mitt minne är som ett såll.
Moulin hade gjort hyggligt ifrån sig som avelshingst i England; men inte bättre än han blev exporterat till Sverige i lätt mogen ålder. Här borde han ha gjort bra ifrån sig. Han fick dock inte de stora chanserna, men lämnade i alla fall individer som Moulli Man och Moulli Cat, som båda gick på dirt.
Roman Way (e. In Reality) var sprinter och blev importerat som leadhorse för en av fru Ms kanoner. Var tillräckligt bra för att få egna chanser i löp, som han skötte på bästa sätt. Han var en riktigt trevlig häst och gick i aveln med bas på Alafors. Blev mest till deras egna hästar, bl.a., Friona (efter tyska stayern Horst-Herbert) med vem han fick Real Beauty, som blev (an)moder till "Might"-hästarna.
 
Sv: Härstamningsinfo - tacksam för hjälp!

Jämfört med Bengt Gustav och Christer är du rena lammköttet!:p

Det var sött av dig att skriva. :bow:

Däremot är minnet absolut uselt.
Båda MM och MC är efter Troon :o Sorry. De har Moulin som morfar.

... och med fru M menade jag fru W.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Någon här som vet mer om följande fullblodshingstar? Allt från prestationer till temperament osv..Har koll på stam men vill veta mer...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp