Häst äter skit!

1. Som någon redan skrivit så hjälper inte foderjäst magen. Det är "bara" ett proteintillskott. Det ska vara levande jästkultur som t ex vanlig blå bakjäst som hjälper magen. Har man reda stora problem med tarmbalansen i magen kan ge mera bakterier. Ska man det kan man rådfråga veterinär om vilket preparat och dosering.
2. Något som kan ge beteendestörningar på olika sätt magsår eller början till det. Så när vanliga saker som avmaskning inte hjälper, undersök om hästen har det. Ju fortare man diagnos ju enklare blir att åtgärda. Men om hästen får gå länge med det kan det riskera att bli kroniskt eller i alla fall väldigt svårt att få ordning på.
 
Min unghäst pruttade helt magisk illa och var uppblåst i magen, jag gav Succeed på rekommendation. Det var dyrt men funkade perfekt. Beror ju på vad problemet är, men kanske värt att testa.
 
Jag menade inte att du svälter honom, utan kanske tidigare i livet? En häst som en gång i livet svultit , kan bli lite besatt av både mat och vatten, det finns lixom inget stopp och det beteendet sitter i. Då menar jag inte en häst som bantat eller så utan verkligen varit utan mat. De kan även börja äta av skit bara för att tugga och äta nåt.
Okej, jag förstår. Han kommer från Holland så jag vet inte hur dom matat honom där.. han äter ju liksom allt han får tag på.. bet sönder och åt plasten på hösilage balen också när jag hade den ute i hagen..
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
625
Senast: Hazel
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
640
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 169
Senast: Ridinglady
·
Hundhälsa Såg i dag att min gamla hund har mask i avföringen, såg ut som många små vita maskar. Blä. Ska jag köpa något receptfritt i dag eller...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp