Bukefalos 28 år!

Häst fick avlivas på riksväg

Sv: Häst fick avlivas på riksväg

Usch!

Jag ska nog gå o banka på transportens golv lite...
 
Sv: Häst fick avlivas på riksväg

Jag tyckte det var lite intressant att veta vad det var för släp. Men visst, sköter man dem inte blir naturligtvis alla trägolv dåliga, säger sig självt.
 
Sv: Häst fick avlivas på riksväg

Knapplån!

Om även golven inspekterades vid besiktningen skulle man slippa sådana här tragedier :(
 
Sv: Häst fick avlivas på riksväg

Det ska dom.. vad har ni för kassa besiktningsstationer? Jag bytte mitt golv förra året efter jag fick anmärkning på att det började ruttna i kanterna.. då är släpet från 98
 
Sv: Häst fick avlivas på riksväg

De jag har träffat på har inspekterat golvet, dock har någon av dem sagt att det egentligen inte ingår i besiktningen.
 
Sv: Häst fick avlivas på riksväg

Okey.. beror nog på vad man har för station då. Här är dom stenhårda på det, vilket känns väldigt skönt :)
 
Sv: Häst fick avlivas på riksväg

Håller med. Vi har ägt vårt släp i 5 år och hittills besiktigat det två gånger. De har INTE kollat golvet, och nu är jag själv på väg att byta för jag har upptäckt att det inte är bra ute i kanterna. Jag kan inte för mitt liv förstå att de inte kollar, eftersom en hästtransport blir synnerligen trafikfarlig med ett dåligt golv :crazy:!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En häst blev på måndagen påkörd av en bil norr om Kristianstad. Hästen skadades så allvarligt att den fick avlivas på plats.
Svar
0
· Visningar
710
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
577
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En tragisk incident inträffade under kusk-VM på Gävletravet då femåriga stoet My Angel Laday kom lös i defileringsvolten. Hästen...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst som kommit lös blev påkörd på riksväg 41 utanför Borås sent på tisdagskvällen. – Det var så illa att hästen var tvungen att...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp