Häst hittades bunden i stall - fick skäras loss

(NSK)
Hästarna i Glimma ryttarförenings stall utsattes i helgen för djurplågeri. En av hästarna påträffades bunden och inlindad i remmarna till sitt täcke. Händelsen ska ha inträffat på natten mellan lördagen och söndagen.

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Häst hittades bunden i stall - fick skäras loss

Usch. Min gamla hemmaklubb och bor typ 1km där ifrån:( Läskigt när nåt sånt händer så nära. Vem vet vad som händer nästa gång:confused:
 
Sv: Häst hittades bunden i stall - fick skäras loss

fyfan jävla idioter. hästar har också känslor! vf skapa otrygghet i den värld vi alla lever TILLSAMMANS i !?
 
Sv: Häst hittades bunden i stall - fick skäras loss

Usch och fy fan! :mad::cry:

Så sjuka människor, så helt utan empati! Personligen tror jag att sådana är obotligt sjuka, lås in dem och kasta bort nyckeln!
 
Sv: Häst hittades bunden i stall - fick skäras loss

Det är min gamla hemmeklubb också. Tur att det inte hände något värre iaf. Får hoppas att det inte händer något mer.
 
Sv: Häst hittades bunden i stall - fick skäras loss

frågan är ju vad som har hänt.. står ju inget om i fall hästen hade trasslat in sig själv över natten eller om det var insnort utav människor. om det var en olycka så är det bara ren klantighet. då har de ju satt remmarna alldeles för löst. fast det är ju itne direkt smart. om det är gjort med flit så säger jag bara en sak: IDIOTER! såna personer ska sättas på en båt till en öde ö där de kan sitta utan ett enda djur så får de snart inse hur underbart vi har det i världen med att ha djur.
 
Sv: Häst hittades bunden i stall - fick skäras loss

Jag har pratat med dom som hittade hästarna och det var INGEN olycka. Utan remmarna var helt insnörda i hinkhållaren.
 
Sv: Häst hittades bunden i stall - fick skäras loss

Så sjuka personer det finns! Om det var mitt stall skulle jag övernatta där och ta brotslingarna på bargärning!
 
Sv: Häst hittades bunden i stall - fick skäras loss

Oj, herregud vad rädd jag blev! Var där nu i vintras eftersom vi köpte en häst därifrån. Usch, fy fasen vad ledsen jag blir! Jäkla idioter.
Tänk om hästen vi köpte hade stått kvar. Kunde lika väl varit hon.

Ibland blir man så rädd när man tänker efter hur lätt det kan hända och att man inte ska tänka att "det händer inte mig".
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 658
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 837
Senast: Unafraid
·
  • Artikel
Hästnyheter En man är skäligen misstänkt för tidelag efter att ha ertappats inne i en hästbox i ett stall i Rättviks kommun, rapporterar...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: Marita73
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 571
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp