Häst hyra vid träning/tävling av ridskolehäst!!

Sparvoga

Trådstartare
Hur har ni det på era klubbar? På min får ryttarna betala 75:- i hästhyra om dom ska rida träning för någon tränar som klubben tar dit, dom få även betala 75:- vid tävlinga av ridskolehäst.
 
Om det inte krockar med nåt i den vanliga verksamheten får de som är med i träningsgrupperna låna hästarna gratis till lokala tävlingar. Men sen får man stå för allt annat själv.
Samma sak är det vid träningar, klubben lånar gratis ut hästen och man betalar allt annat själv.
Men det är inte särskilt ofta det är någon som tävlar eller tränar på dom utanför ridskoleverksamheten...
 
när jag lånat ponny de gånger jag tävlat är det på lördags kvälllar, enka klubbtävlingar LC:2 och jag har då behövt betala 100:- för hästen å 20kr till klubben.
 
Nu är det så här: Jag är med i dressyrtruppen och för att få låna häst så måste jag jobba en dag i stallet och får då låna gratis... Och om ridlärarna håller en dressyrträning så har jag företräde med "min" häst och billigare.
 
PÅ min klubb tror jag att det är så att för att få ha en ridkolehäst i en specialgrup så krävs att ryttaren oxå rider/betalar för vanliga letioner 1 g/v. Vilket blir ca 5000 kr/termin
Tror att dom får låna hästen gratis för tävling om inte ridskolan behöver den. Samt att dom går före med sin häst på speciella träningar/tävlingar på klubben.
 
på klubbtävling kostar det 60:- hästhyra för junior och 80:- för senior, sen en anmälningsavgift på 40:-

är det lokala tävlingar får de som går i specialgrupperna låna hästen gratis
 
Vi betalar 300 kr per klass inklusive allt, alltså vanligen 100 kr till arrangören och 200 kr till ridskolan för hästhyra. Vilket vår ridlärare brukar framhålla är väldigt billigt (verkar dock tveksamt med tanke på vad ni andra betalar). För att få tävla ridskolehästarna måste man rida två gånger i veckan, varav en gång i specialen. Sammanlagd lektionskostnad per termin är 9000 kr.
 
Vi betalar ingen hästhyra när vi åker ut och tävlar med hästarna eller rider för tränare som kommer utifrån. (A-tränare). Men vi som tränar för A-tränaren och åker ut och tävlar med lektionshästarna jobbar väldigt mycket, och hjälper till i stallet, det är mest därför vi inte betalar. Det är bara "handplockade" elever som får åka ut och tävla på skolhästarna för klubben, vi är 3-4 elever och sen en av instruktörerna.
 

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 479
Senast: mamman
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
610
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 401
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp