Bukefalos 28 år!

Häst i hage blev skuren med kniv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Det går att vara både rationell och empatisk, faktiskt. Det ena behöver inte utesluta det andra.



Så löjligt långsinta ni är.

Vad gällande tråden/ämnet Silver:

Jag har inte betvivlat den händelsen-det är när andra kommer in i den tråden och tvärsäkert påstår att andra fall har skett, ger exempel, som jag har ifrågasatt om det är så att det behöver vara sant, är det fel enligt din mening?

Jag har inte på något ställe skrivit att den gärningsmannen, eller någon gärningsman inte ska straffas, men när folk gapar om nackskott, förföljelse, öga för öga, skära i småbitar, dödsstraff, då reagerar jag mot just det, men det kanske du också tycker är fel?

Jag har alltså inte gått in i tråden mot Silvers ägare utan svarat andra som drar in ren dynga i trådarna, men du kanske menar att det är fel också?
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Du är absolut inte ensam i den bedömningen...



Och vad ska man göra för bedömning på dig, jag bara undrar, som tycker att förövare, dömda ska läggas ut på nätet så att de enligt dig kan trakasseras så de begår självmord, som inte är så noga om det är sant eller inte, som surar när din sanning ifrågasätts, som inte kan se på detta med hästskärare på det sätt att det finns även skador som hästar åsamkat sig själva,ja, vad ska man göra för bedömning på dig?:grin:
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Och vad ska man göra för bedömning på dig, jag bara undrar, som tycker att förövare, dömda ska läggas ut på nätet så att de enligt dig kan trakasseras så de begår självmord, som inte är så noga om det är sant eller inte, som surar när din sanning ifrågasätts, som inte kan se på detta med hästskärare på det sätt att det finns även skador som hästar åsamkat sig själva,ja, vad ska man göra för bedömning på dig?:grin:

men det vore väl toppen.. då slipper samhället ta hand om dom.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

96% av de som röstat ja. Dvs 96 % av de människor som är intresserade av denna frågan. Och det är bara en klick av svenska folket som är det. Och om man inte är positiv till ett förbud har man ingen anledning att rösta. Så få det inte till att det är en stor fråga och att 96% av svenskarna vill ha ett förbud. De flesta skiter nog i vilket.

Nej jag tror absolut inte att de flesta skiter i denna fråga.Och hittils har 65 200 personer har röstat i frågan, bara det är en stor andel av hur många som vanligtvis brukar rösta i kvällstidningarna. Men det är förvånansvärt många som tror att självklart vi har ett förbud.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Och vad ska man göra för bedömning på dig, jag bara undrar,
Tillbaks i sandlådan... ge igen med samma mynt, var det inte du som var emot öga för öga??

som surar när din sanning ifrågasätts,
varför tror du att alla surar?? Det är i dina fantasier när du får mothugg av fler än mig.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Nu har lynchmobben verkligen passerat lågvattenmärket! Att behöva bli beskylld för att vara nästintill psykopat för att man inte tror på tortyr trakasserier o dödsstraff eller ifrågasätter att alla hästar med sår skall vara utsatta för mänskligt våld. Jag förstår verkligen att mobben inte skulle ha några gränser all när det gäller en misstänkt förövare!
PL
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Och jag skulle inte vara stolt över att kallas "rationell" i det här sammanhanget.
:bow: Kunde inte säga det bättre själv. Du har alltid väldigt kloka inlägg!
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Så löjligt långsinta ni är.
Det tycker jag inte.
Vad gällande tråden/ämnet Silver:

Jag har inte betvivlat den händelsen-det är när andra kommer in i den tråden och tvärsäkert påstår att andra fall har skett, ger exempel, som jag har ifrågasatt om det är så att det behöver vara sant, är det fel enligt din mening?
Men det är ju det som är så lågt av dig att i denna tråd om Silver, ska du nödvändigtvis använda din "rationalitet" till bristningsgränsen med att ge uttalanden som:
"Du kan ju också bli sjuk och behöva vård en vacker dag"
"De flesta sk knivskärningsskador är orsakade av hästarna själva"
Listan kan göras lång.
Fattar du inte hur opassligt det är i sammanhanget? Starta en egen tråd om det, om du nu vill, men dra inte upp det i denna som handlar om en personlig familjs tragedi.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Nu handlar ju inte den här tråden om Silver utan ett annat mycket mer tveksamt fall!
Jag har faktiskt i en annan tråd där fallet Silver togs upp beklalagat vad som hände o skrivit att det fallet var solklart.
PL
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Nu är du ju helt ute om reser. Tråden handlar inte om Silver utan om ett avelssto i Linköping.
 
Senast ändrad:
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Många trådar har det varit här, som handlat om samma sak "knivskärningar" på olika ställen i Sverige, och cado som blivit utsatt också varit med i dessa trådar , då tycker jag man bör ta hänsyn till det, spec eftersom hon ifrågasatte Pl o Guniess i det inlägget om deras försvaranden med "näbbar o klor" som jag började med att kommentera.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Snacka inte strunt nu. Du skrev:

Men det är ju det som är så lågt av dig att i denna tråd om Silver, ska du nödvändigtvis använda din "rationalitet" till bristningsgränsen med att ge uttalanden som:
"Du kan ju också bli sjuk och behöva vård en vacker dag"
"De flesta sk knivskärningsskador är orsakade av hästarna själva"
Listan kan göras lång.
Fattar du inte hur opassligt det är i sammanhanget? Starta en egen tråd om det, om du nu vill, men dra inte upp det i denna som handlar om en personlig familjs tragedi.

Nu handlar plötsligt alla trådar om Silver alltså?

Du hade fel, så enkelt är det. Be PL om ursäkt och medge ditt misstag.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Nu är du ju helt ute om reser. Tråden handlar inte om Silver utan om ett avelssto i Linköping.

Reser gör du själv!! I just den här tråden har guiness skrivit så här till cado:
Det jag har reagerat på i trådarna är dels lynchstämmningen som uppkommer, öga för öga tand för tand-diskussionerna, jo, du är med där,samt att en del av er ser alla dessa tidningsrubriker som sanning, att ett övergrepp har skett.
Visst förstår jag tyvärr att det ibland är så, men många ggr är det bara ett skärsår på ett bakben, en reva på bogen eller något liknande, hur kan man då som läsare vara 100 på att det uppkommit av mänsklig hand? Eller för den delen, hur kan man vara säker som hästägare?
Hur kan man skriva så till någon som genomlidit de dom gjort?? Hur kan man var så "rationell" eller kallsinnig??
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Du borde kanske fundera lite på skillnaden mellan empati o sympati innan du beskyller mig för att sakna empati!
PL
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Jag förstod att ni skulle reagera så. Gud så barnsligt. Snacka om lågvatten. Jag har inte sagt att ni är psykopater. Skulle aldrig falla mig in. Och även förtydligat det men tydligen är läskunnigheten dålig idag. Men jag tog det som exempel att alla mår inte bra i ett samhälle som är i avsaknad av empati. Och en vacker dag kanske ni också behöver någon som visar er lite omtanke. Det är rätt mysigt, faktiskt, både att få och att ge.
Jag har full förståelse för att du inte gråter när du måste avliva ett djur, utan det är ditt jobb. Men man kan dock visa empati mot djurägarna och inte bara ett rationellt beteende. Som chef måste man kanske säga upp anställd personal, det ingår i det jobbet, men man kan fortfarande göra det med empati. Det är det jag menar med att det ena inte utesluter det andra. Och jag skulle inte vara stolt för att kallas enbart rationell, som ni var stolta över i några tidigare inlägg.
Sen kan jag även tycka att man ska vara försiktig med vad man säger. Jag hade ett sto som blev skuren i somras men jag finner det rätt otroligt att det skulle vara en människa då vi var hemma på gården, förutom 30 minuter mitt på dagen. Och jag har grannar och trafik utanför. Så jag väljer att tro på att hon har gjort sig illa på något men jag vet fortfarande inte vad. Det är nog lätt att man ser troll överallt. Men samtidigt har det faktiskt hänt och de djurägare som har drabbats bevisligen (och även de som är i sin fulla övertygelse om att det har hänt deras djur något) har min fulla sympati. Och det är ju också bra att folk är vaksamma. Då finns det chans att få fast förövarna.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Jag har alltså inte gått in i tråden mot Silvers ägare utan svarat andra som drar in ren dynga i trådarna, men du kanske menar att det är fel också?
Det har du visst gjort, i denna tråd, när du vet vad de genomlidigt. Osmidigt!!
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Eftersom jag jobbar med barn som har neuropsykiatriska handikapp har jag full koll på läget. Det är ett karaktäristiskt inslag i deras personlighet.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Du bygger upp ett iinlägg där du först anklagar mig att helt sakna empati sen skriver du att avsaknaden av empati är tyiskt för psykopater o lite däromkring o sen tar du tillbaka till en del.
Självklar är syftet med ditt vidriga inlägg att jämföra mig med en psykopat, vad är annars syftet.
PL
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Jaja. Du kan ju vända ord hur du vill istället för att medge att du syftade fel. Meningslöst att ens diskutera med en sån som dig så jag slutar lägga tid på det. Hej då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I måndags upptäcktes ett cirka tio centimeter långt, djupare skärsår på en häst på en gård i Ramstorp. Hästen ska ha blivit skuren i...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Holger
·
  • Artikel
Hästnyheter Varberg. Ett ardennersto har hittats illa skuren i buk och underliv i en hage i Rolfstorp, utanför Varberg. Stoet vårdas nu på...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En hästägare utanför Sandviken, gjorde en obehaglig upptäckt när hon på måndagsförmiddagen kom ut till sin häst i hagen.... Källa / Läs...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Got2Be
·
  • Artikel
Hästnyheter (Corren) Polisen befarar att ännu en häst i Linköpingstrakten har blivit utsatt för övergrepp. Händelsen ska ha inträffat på en gård...
Svar
0
· Visningar
860
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp