Häst med diarre!

Sv: Häst med diarre!

Testade ju att ge honom hö och med det gjorde honom ännu sämre. Nu har vi bytt tillbaka till ensilaget igen. Just nu äter han en skvätt havre och så har jag börjat ge honom pronutrin. Peppar peppar så mins jag inte ens när han var så här bra senast. Bara en dag efter att vi börjat med pronutrinet syntes det skillnad. Nu är nio av tio bajsar bra!

Om jag förstår det hela rätt betyder väl det att han har någon typ av magsår?
Någon som har haft en häst med det? Kommer jag behöva ge pronutrin jämt eller tror ni det bara behövs ett tag?

Är superglad att jag äntligen hittat något som hjälper min lilla häst!! :laugh:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 515
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 679
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 624
Senast: fejko
·
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 181
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp