Bukefalos 28 år!

Häst med förkylning/hosta

CA

Trådstartare
vad kan man ge honom för att hostan ska försvinna? Något bra fodermedel?
Har gett honom linfrö + vitlök utöver hans vanliga foder och nu hostar han inget istallet utan bara enstaka gånger i hagen.

Nån som har nåt tips?

Kan det bero på att han behöver avmaskas?Om han ska avmaskas nu i december, är det då Ivomec som gäller? i sommras fick han Banmith.

/Tacksam för svar
 
tror inte att d har me avmaskning att göra, men så e ja ju ingen expert heller... o ja vet inte heller vad du kan göra mot hostan mer än d du gör... men däremot vill ja säga att fortsätt med vitlöken även efter han/hon blivit bättre för det är väldigt bra i FÖREBYGGANDE syfte när det gället förkyllning...

Hoppas hästen snart slutar hosta!!
 

Liknande trådar

Hästvård En vän ska bli medryttare på en häst som hostar första halva varvet i trav, ca 4-5 gånger. Enligt ägaren slutar hästen med detta när han...
Svar
3
· Visningar
1 011
Senast: Sirap
·
Hästvård Vill inleda med att säga att jag såklart har kontakt med veterinär men vi väntar på provsvar. Undrar mest om någon varit med om något...
2
Svar
26
· Visningar
3 467
Senast: Capybara
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 522
Foder & Strö Jag vet inte hur jag ska göra med min gamling, han är 25 år och vi har honom som sällskapshäst och nån tur i skogen då o då. Han...
2
Svar
33
· Visningar
2 969
Senast: Glimris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp