Bukefalos 28 år!

Häst pensionat

B

buddy86

jag har länge tänkt på att skaffa ett häst pensionat. vad skulle det behöva finnas på häst pensionatet för att ni skulle lämna eran häst där?
med häst pensionat menar jag att jag vill starta en verksamhet som tar hand om gamla hästar som ingen vill ha. som typ gamla ridskole hästar som inte drar in pengar men inte är sjuke så dom inte behöver avlivas. och typ gamla privatägda hästar som ägarna inte har råd att ha kvar på "sitt" stall. så ni skulle fortfarande vara ägare och betala en viss summa pengar varje månad. som ett pensionärs hem fungerar i usa. de anhöriga(hästägaren) betalar pengar för att den pensionerade få rbo där. och de få rkomm aoch hälsa på hur mycket de vill. hästarna skulle få gå i stora gröna hagar med varandra och bara vila. de skulle även få massage och de som fortfarande orkade skulle få åka och simma och sådana saker. jag tycker att detta är en jätte bra idee. jag vet att detta kommer att kosta en väldig massa men detta är någonting som jag verkligen vill göra. vad skulle behöva finnas på hästpensionatet för att ni skulle lämna eran häst där? förutom de självklara sakerna som foder, uppstallning och impyssling och sånt. vad mer skulle ni kräva?
tacksam för svar
 
Jag antar att du är GJORD av pengar...
För annars har du nog ingen möjlighet att ro iland ett sånt projekt.
Hästar kostar att hålla även när de är gamla och de ska skötas också, vilket tar tid. Och tid kostar också pengar.
Skulle inte tro att det finns särskilt gott om förmögna i det hä rlandet osm är villiga att betala för helinackordering av hästar som de inte har någon användning för. Det kan möjligen miljonärerna i USA göra, men förmodligen finns ingen sån marknad här...

Visst är din tanke god, men inte särskilt genomtänkt... ;)
 
Jag håller med föregående skribent. Din tanke är god, men tyvärr tror jag inte att den kommer att funka, om du inte är rik som ett troll vill säga... ;)
Ett hästpansionat i den betydelsen att du tar emot hästar vars ägare ska på semester (eller av annan anledning inte kan ta hand om sin häst på ett tag), tror jag däremot mera på.

// Anna
 
De i USA drivs dessutom mha donationer och ideellt arbete och sponsring. Inte så att ägarna betalar. Utan ägarna ger bort hästen till organisationen som garanterar endera ett garanterat gott nytt hem (a la SHV) eller att hästen sina sista år i livet får ett bra och väridgt liv.
 
länkar

Ovan hittar du länkar till några tyska pensionat som tar hand om vanskötta hästar. Du får väl översätta med babelfish eller nåt om du inte läser tyska.
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
248
· Visningar
18 725
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 347
Senast: Bee
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 237
Senast: Wille
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 707
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp