Bukefalos 28 år!

Häst Pilates

Zoo

Trådstartare
Kollade runt lite grann men hittade inte någon tråd som pilates för häst.
Blev lite nyfiken på detta och undrar om det är någon där ute som håller på med detta. Vad ger det tex för resultat, hur ofta ska man göra det osv.

Berätta gärna om ni har testat att göra det och lägg gärna upp bilder på era övningar och berätta vad dom är bra för!
MVH Zoo
 
Sv: Häst Pilates

Fanns en artikel om det i någon hästtidning för ett tag sedan men komme tyvärr inte ihåg vilken. Har för mig att jag svarade i ett annat inlägg om det tidigare. Kan söke i mina trådinlägg och se om jag hittar. Fast det är väl hästgympa egentligen, typ stretching och sånt fast i modernare stuk du vet allt förändras ;)
 
Sv: Häst Pilates

Har kollat upp det. Finns några tips i tidningen Häst Mag. nr 3 2011. Om du har tur så har du ett välförsett stadsbibliotek, brukar själv låna, tidningar är dyra. Har prövat en av övningarna med backa häst i backe, märkte effekt hon blev mer lösgjord men vi gör det inte vid varje ridtur så svårt att säga hur ofta den ska göras.

Lycka till!
 
Sv: Häst Pilates

Vad är du ute efter för typ av övningar eftersom du frågar hur ofta man bör "leka" med en pilates?

Använder min pilates till en massa olika saker :laugh:
 
Sv: Häst Pilates

Det finns en bok med pilatesövningar för dressyrryttare - "Pilates for the dressage rider"

Men det kanske inte är vad du menar? Pilatesövningar specifikt för hästen?
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 840
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 075
Senast: Habina
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 655
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
664
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp