Bukefalos 28 år!

häst som reser sig i svängarna

Z

zillax89

Hej, jag fick höra att min lilla ponny reser sig när hon svänger? Kom från en tjej som sett filmen från när vi var i ridhuset första gången. Hästen busade och tyckte de va jättekul. Men jag ser inte det hon ser? Så babbla hon om att de va SÅ viktigt att lära dom att inte göra de å blablabla... men den här ponnyn är bara 2,5 år och vi håller fortfarand epå och lär oss, just nu jobbar vi på böjningar. Men ni kan väl se filmen och säga va ni tycker och om det finns något annat att kommentera? Och om hästen är rätt musklad. visst det är väldigt dålig kvalité på filmen men nått lyckas ni säkert se.

http://www.youtube.com/watch?v=wxPwRXe-Evg
 
Sv: häst som reser sig i svängarna

Jag ser inte att den reser sig, den busar som sagt, och är ju bara liiiten. Äh, jobba på du som du tycker känns bra. Det finns så mycket folk med så mycket åsikter. :p
 
Sv: häst som reser sig i svängarna

Ser inte heller att den reser sig. Men hur hade hon i så fall tänkt tillrättavisa hästen när den är lös?

Så länge hästen sköter sig när man rider/kör den så tycker jag det är okej om de får busa i ridhuset när de är lösa.
 
Sv: häst som reser sig i svängarna

precis, tänkte väl de...den där tjejen kanske int vet va hon snackar om trots allt.. För när vi tömkör eller är ute i skogen eller vad som sköter hon sig ju exemplariskt. Och när hon kom in i ridhuset så gick hon bara runt tills JAG gav henne tillåtelse att busa å då blev de full rulle ;) hon e så putti nutti!
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 812
Senast: lillamy73
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 931
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 573
Senast: QueenLilith
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 759
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Var vill vi bo?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp