Bukefalos 28 år!

Häst sport eller djurplåger?!?!?

Sv: Häst sport eller djurplåger?!?!?

Det var som attan, jag håller faktiskt med dig ;)

Men i TS fall så kan det ju vara så att läraren var närvarande och anser att han har rätt i sina fynd och stödjer honom efter att själv undersökt hästen, jag förutsätter att det är så när han går ut med en såpass allvarlig anklagelse och funderar på att anmäla ridskolan...
 
Sv: Häst sport eller djurplåger?!?!?

Det var som attan, jag håller faktiskt med dig ;)

Men i TS fall så kan det ju vara så att läraren var närvarande och anser att han har rätt i sina fynd och stödjer honom efter att själv undersökt hästen, jag förutsätter att det är så när han går ut med en såpass allvarlig anklagelse och funderar på att anmäla ridskolan...

Läraren är alltid närvarande men denna person kan ju inte säga något då personen hållit i kurser länge här och känner personalen väl. Personligt dilemma kallar jag detta. Men personen lider med hästarna och försöker få personalen att sälja ett par av de hästar som mår sämst och inte alls passar på skolan.
De fina på hopp jag lär få (och redan fått) efter detta är inte roliga men man måste göra det rätta ibland med...

P.S. vad är det du håller med om humlan?
 
Sv: Häst sport eller djurplåger?!?!?

Det är sorgligt. :cry: Dåligt horsemanship finns ju i alla "grenar" som sagt. Det känns trist att läsa om exempel på vad som egentligen borde klassas som djurplågeri men istället är något av en norm :eek: en normalitet i dagens häst-samhälle. De flesta hästmänniskor har sett någon behandla en häst illa och det sorgliga är att de flesta kommer undan med det.

För att gå tillbaka till ridskolan så finns det förstås både bra och dåliga exempel. Ridskolan där jag jobbar extra är faktiskt (ovanligt) mån om sina hästar. Stallchefen tar ut kiropraktor till vissa av hästarna, man försöker se till att alla hästar mår bra och jobbar på bra, annars får de vila lite/gå färre lektioner. Hästar som inte passar säljs. Man har en sjukvårdslista där man går igenom alla vid behov och smörjer mungipor, skav, sår mm. Sporrförbjud på vissa hästar. Och nyligen har de börjat kontrollera ryttarnas vikt så hästarna inte får bära för tungt.
 
Sv: Häst sport eller djurplåger?!?!?

Jag blir glad när jag hör sådant här :D
det är så det skall vara på ridskola.:bow::bow:
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 341
Senast: BornAgain
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
1 705
Senast: tuaphua
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 437
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp