Häst stucken i buken

Sv: Häst stucken i buken

Ja, jag har varit till Skövde. Men jag skippar nog inside info här eftersom även de som ger sig på hästarna finns här ibland oss.
 
Sv: Häst stucken i buken

Ja, jag har varit till Skövde. Men jag skippar nog inside info här eftersom även de som ger sig på hästarna finns här ibland oss.


Och vad har det för betydelse när det bara var resultatet av vilket lugnande som använts som diskuterats här, om det nu fanns rester i blodet på hästarna?
 
Sv: Häst stucken i buken

Så obehagligt att sådant händer! Hoppas de får tag i de som gjorde det, hästägarna måste ju vara helt förstörda! :(
 
Sv: Häst stucken i buken

Nu har det hänt på västkusten också! :eek: :crazy: :mad:

Måtte djävulen ta det sjuka fanskapet som gör så här mot djur!
 
Sv: Häst stucken i buken

Ja det här är svårt!
Fall som mkt väl kan ha naturliga orsaker sägs tvärsäkert vara orsakade av människor bara för att ägaren inte lyckats hitta ngn orsak. Ssamtidigt som vi inte får blunda för att mänskligt våld helt klart förekommer.
Inte blr det bättre av tvärsäkra påståenden där fakta plötsligt blir hemliga!
PL
 
Sv: Häst stucken i buken

Detta hände i Skövde. efter det har det varit två fall i Götetne.

Jag kan tyvärr meddela att det hänt två fall i yttreby/kungälv, ett i bokenäs samt i lilla edet. Har även hört "norr om Stenungsund" men vet inte säkert om eller var. Även i vårat stall, söder om stenungsund, har ett sto utsatts.. :(

Håll ögon och öron öppna.. Polisen uppmanar alla att polisanmäla minsta lilla antydan samt öka den egna säkerheten i stallet med val av hagar, belysning, informera grannar mm så att förövaren åker fast.
 
Sv: Häst stucken i buken

Fy fan! Sånt dära är ju bara vidrigt!
 
Sv: Häst stucken i buken

Jag kan tyvärr meddela att det hänt två fall i yttreby/kungälv, ett i bokenäs samt i lilla edet. Har även hört "norr om Stenungsund" men vet inte säkert om eller var. Även i vårat stall, söder om stenungsund, har ett sto utsatts.. :(


Är det inte en rätt stor fara att skrika förövare och övergrepp om man inte säkert vet?
 
Sv: Häst stucken i buken

Är det inte en rätt stor fara att skrika förövare och övergrepp om man inte säkert vet?

Jo och anledningen till att jag reagerar är att det finns fall där man förutsatt att det varit en förövare men där det senare visat sig inte vara så. faran med det är att folk inte kontrollerar om något i hagen kunnat ge skador. Alltså blir det farliga kvar i hagen.

Det var tex ett fall i Blekinge tex där hästägaren anmälde en häst stulen. det visade sig senare att hästen fastnat på ett ställe i hagen. Om hästäagren letat istället för att förutsätta att det låg ett brott bakom kanske hästen hittats i tid.

jag säger inte att det inte finns brottslingar som skadar hästar. Man måste ha det med som en tänkbar förklaring. man skall dock inte utesluta andra tänkbara förklaringar för tidigt.
 
Sv: Häst stucken i buken

Vet du inte att man hamnar på förövarnas sida om man ifrågasätter vad som hänt eller vad som skall göras med förövarna.
PL
 
Sv: Häst stucken i buken

Det skriks förövare av de flesta- inte ovanligt för minsta skråma.

Men att som förövare ligga på knä i hagen och skära ett hack nere vid kotan, det tror jag inte på.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För drygt två veckor sedan stals hästen Plenty från Anna Axelssons stall utanför Ulricehamn. Efter att Annas inlägg på Facebook delats...
Svar
2
· Visningar
1 260
Senast: Korven
·
  • Artikel
Hästnyheter Plötsligt dök en häst med sadel, men utan ryttare, upp på Thomas Jonssons gård utanför Dösjöbro. Det visade sig att den kastat av en...
Svar
0
· Visningar
420
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När sköterskorna fick höra talas om 87-årige Patrick Saunders passionerade intresse för hästar kunde de inte låta bli att överraska...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst som stod i sin hage utanför Ystad har blivit skuren med ett vasst föremål. Såret är flera centimeter djupt, skriver Ystads...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp