Bukefalos 28 år!

Hästar äter mer trä när det är kallt

Sv: Hästar äter mer trä när det är kallt

Klart dom behöver äta mer för att hålla värmen! Min äter mer när det är kallt.
 
Sv: Hästar äter mer trä när det är kallt

Att hästar gnager mer på vintern har jag nog märkt (utan forskningsanslag)
Men varför verkar fortfarande vara rena gissningar.
 
Sv: Hästar äter mer trä när det är kallt

kl

och mina äter fast de går på fritt hö! Så för dem verkar det inte spela någon roll, att de får äta hur mycket grovfoder som helst.
 
Sv: Hästar äter mer trä när det är kallt

Det gör min hund också! På vintern går hennes liv går ut på att äta pinnar. På sommaren bryr hon sig inte. I hennes fall tror jag att hon gillar när de är knapriga och lätt bryts av helt enkelt.
 
Sv: Hästar äter mer trä när det är kallt

För första året har jag råkat ut för trä-ätare. Beror inte på fodermängd då de har fri tillgång på grovfoder. Enda förändringen i stallet är ett nytt sto, vilken var den som började äta trä. Nu har alla fallit in i beteendet
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (ATL) Om hästen försvinner från hagen får ägaren ett meddelande i telefonen eller på datorn. Scenariot kan bli verklighet med en ny...
Svar
0
· Visningar
788
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ATL) Vuxna hästar som är anpassade till kallt klimat kan klara sig bra ned till -15 graders kyla. Vid kallare temperaturer än så...
Svar
16
· Visningar
4 171
Senast: kopparberg
·
  • Artikel
Hästnyheter (ATL) En norsk ridskola i Skedsmokorset eldhärjades natten till fredag. Åtta av 28 hästarna kunde räddas. De andra befaras ha dött i...
Svar
0
· Visningar
629
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ATL) Märkningen måste göras innan 1 juli nästa år. Varje häst får ett unikt nummer som följer med igenom hela livet, även om namnet...
Svar
17
· Visningar
1 992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp