Bukefalos 28 år!

Hästar trampar sönder led

Sv: Hästar trampar sönder led

Om man tittar på bilden så är det ju ett blött område och jag tror de skulle bli lika söndertrampat av människor.
 
Sv: Hästar trampar sönder led

Fast en människa väger inte riktigt lika mycket som en häst ändå..
 
Sv: Hästar trampar sönder led

Nej det är klart men det känns ändå som folk tycker att det inte får finnas minsta spår i naturen. ( hovtramp eller en bajshög)
Jag vet ett ställe vi red på förut, där klagades det på att hästarna trampade sönder. Och visst det syntes hästspår i mitten av vägen.
Men att det var halvmeter djupa spår efter skogstraktorer på sidorna det sa de ingenting om.
 
Sv: Hästar trampar sönder led

Man får ju faktiskt ta ansvar som ryttare också... Det hade definitivt inte blivit lika söndertrampat av människor. En människa går på kanten när det är så "sumpigt", dessa ryttare har bara klampat rakt igenom... Varför kan de inte rida utanför stigen just där det är som blötast?:confused:
Poängen är dock att det är många människor som ansträngt sig för att iordningställa denna vandringsled just för att de ska kunna promenera i naturen. Jag tror att ni skulle bli hemskt besvikna om någon körde sönder er iordningställda ridbana!
Att de fortsätter att rida där trots att de blivit tillsagda tycker jag är oerhört oförskämt!:mad:
Jag tycker att vi ryttare måste tänka oss för vart vi går fram i skog och mark...
 

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 874
Senast: NotlikeI
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 337
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är nu nånstans omkring 2½ år sedan som jag slutade rida. Jag red på ridskola då och slutade för att jag tyckte att det inte gav mig...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: cassiopeja
·
M
Träning Hejsan, jag har nyligen blivit medryttare på en brun svensk ridhäst! Redan från början när jag tog in henne från hagen första gången så...
Svar
4
· Visningar
1 953
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp