Bukefalos 28 år!

Hästdriven gräsklippare

Granbarr

Trådstartare
Någon som har en gräsklippare till sin shetlandsponny/annan häst?
Har sett att det förekommer men var får man tag i dom?
 
Sv: Hästdriven gräsklippare

Någon som har en gräsklippare till sin shetlandsponny/annan häst?
Har sett att det förekommer men var får man tag i dom?



Du kan alltid bygga en själv =)

vanliga "handjagargräsklippare"

annars finns de i USA som man kan importera.

http://www.reelmowersetc.com/


Jag har svetsat ihop 3 st själv.
set
 
Sv: Hästdriven gräsklippare

Riktigt så händig är jag tyvärr inte... Fick för mig att det fanns någon svensk tillverkare?
Kan inte se din bild.
Du kanske skulle tillverka och sälja? :angel:
 
Sv: Hästdriven gräsklippare

Den där skulle man ha bara aggregatet till efter en shettis! Kusken kan gott gå.

Ptr
 
Sv: Hästdriven gräsklippare

Hur gör man en egen? Hur många gräsklippare sätter man ihop? Eller är det bara en? Hur många shettisar har du framför?

:)
 
Sv: Hästdriven gräsklippare

Jodå det finns en svenska tillverkare, Där är en utanför Herrljunga som går att prata med, kommer inte ihåg vad han heter, men sök på Ardennervän på FB, så får du se om du kommer rätt!

Ptr
 
Sv: Hästdriven gräsklippare

Nä numer så har han sitt riktiga namn, såg det idag. Eller om det var på Alternativ han kallade sig Ardennervän nåja det gör detsamma.

Ptr
 
Sv: Hästdriven gräsklippare

Automatisk gräsklippare med fram och back samt galloppväxel för effektiv transport!

Ptr
 
Sv: Hästdriven gräsklippare

Tack för PM :)

oanki: Jag har testat den versionen med, men det blir ett attans plockande av bajs och stängsel fram och tillbaka. Dock klipper de väldigt fint och jämnt :)
 
Sv: Hästdriven gräsklippare

Har hört skvallras om att du varit i kontakt.

Har tittat på konceptet och föreslagit förändringar, den blir nog bra!

Vi vill se bilder på välklippt gräsmatta i sommar. Har ingen aning om vad mackapären kostar, misstänker att det kan stupa på det.

Ptr
 
Sv: Hästdriven gräsklippare

Det stämmer :) Om min budget tillåter priset så kommer det garanterat bilder i sommar!
 
Sv: Hästdriven gräsklippare

HAr du hittat någon tillverkare och vad har du fått för pris. Letar desamma till islänning.
 
Sv: Hästdriven gräsklippare

Jag ska med stor förmodan jobba med att klippa gräs med ardennrar i sommar. Ska i så fall fråga var de köper sina klippare.
 
Sv: Hästdriven gräsklippare

knapplån
Har inte fått tag i någon gräsklippare än.. Men har idag mailat snubben igen som kan tillverka.
Hittade denna bilden på http://www.oldlawnmowerclub.co.uk/news/horse-mowers-spotted-essex
ThurrockSSSI02-1200.jpg

Vad skulle man kunna kalla denna modellen? Den verkar ju inte jätteavancerad?
Gräset börjar bli lågt där hemma och min vanliga gräsklippare har lämnat in... Jag får kanske avvakta ett tag och låta ponnysarna göra det de är bäst på ;)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Av vad jag kan läsa mig till ska man inte ge gräsklipp till hästar för att de kan få kolik, pga följande anledningar: 1) gräsklipp är...
2
Svar
20
· Visningar
2 749
Senast: Keb71
·
Hemmet Ska börja kika efter robotgräsklippare. Detta år får jag stå och slita med vanlig gräsklippare men nästa år så ska jag införskaffa en...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: tgd
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Entourage
·
Juridik & Ekonomi Jag bor i mittenhuset i en radhuslänga i vår brf. I dagsläget måste jag gå genom huset med ogräs och tex gräsklipparen. Eller över mina...
Svar
16
· Visningar
1 214
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp