Hästen kunde inte röra sig

Sv: Hästen kunde inte röra sig

Alla hästar kan INTE vara barfota!! Att man inte kan inse det!! Själv är mina barfota , men de trivs med det och är INTe verkade ner till sulorna!!
 
Sv: Hästen kunde inte röra sig

Vad är det för metod där de som lär ut, inte har ett hum om vad de pysslar med. Ren ekomiverkning, som de vore av trä.
Stackars hästar:eek:
Inför certifiering- av SHF
 
Sv: Hästen kunde inte röra sig

Nyanserar det hela lite.

en gång satte min utbildade hovslagare en söm i hoven så hon blev halt, man skulle kunna uttrycka sig som så att det var en expert som gjorde det :)

Alla kan göra misstag, även verkare.
 
Sv: Hästen kunde inte röra sig

Sömstick och att det på enstaka ställe på hoven blir för mkt verkat, det är ju förståeliga misstag.
Men att verka SÅ mkt så att en häst får SÅ ont, det tycker jag inte man gör, proffs eller amatör.
 
Sv: Hästen kunde inte röra sig

Man verkar inte så mkt att hästen står på alla fyra sulorna av misstag.
 
Sv: Hästen kunde inte röra sig

Nyanserar det hela lite.

en gång satte min utbildade hovslagare en söm i hoven så hon blev halt, man skulle kunna uttrycka sig som så att det var en expert som gjorde det :)

Alla kan göra misstag, även verkare.

Sånt misstag borde man inte göra om man dessutom är expert! & även på alla 4!
 
Sv: Hästen kunde inte röra sig

Inför certifiering- av SHF

en typen av verknings metod leder till uteslutning av medlemskap inom SHF. Det har vi sett från den sk berömda barfotahästen som verkades av självaste AANSCH:s utbildnings ansvarige.
 
Sv: Hästen kunde inte röra sig

Hur i helsifyr kan en hovslagare som ska vara utbildad göra något sådant? Vad är det för utbildning den har fått? :eek: En expert får inte göra sådana här misstag! :mad::eek:
 
Sv: Hästen kunde inte röra sig

fy fan säger jag baraa... hemskt . och en EXPERT ? snarare en människa som tror sig vara en besserwisser eller ngt. idot..
 
Sv: Hästen kunde inte röra sig

Expert? Skitsnack bara.

Och även om vissa hästar inte trivs att vara barfota om de rids eller körs så blir det inte som beskrivdes i artikeln efter verkning.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Hästnyheter För fyra år sedan lämnade Åke Svanstedt, 58, Sverige för att flytta till USA. På lördag kan han vinna världens största travlopp...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Härvan med de beskjutna travhästarna hos amatörtränaren Micael Broberg växer. Fyra av fem hästar i hagen har blivit utsatta för...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: purity_666
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp