Hästfoder till hemleverans?

bettysmatte

Trådstartare
Finns det något liknande Foderbilen (hund- och kattmat) där man kan beställa hästfoder via nätet och få det hemlevererat till vettiga priser, även om man bara beställer en eller två säckar? Jag köper Spillers Happy Hoof till min shettis, men jag kan inte hitta det närmare mig än ca 6 mil. Visserligen behöver jag inte köra särskilt ofta, en säck räcker några veckor, men det hade varit behändigt att få säcken hem i stället. Kan ej heller köpa på mig några säckar när jag är iväg för bäst-före-datumet är relativt kort på maten.
 
Sv: Hästfoder till hemleverans?

Tror inte att det finns en sån tjänst, jag har i vart fall inte hört om en sådan.

Om jag levererar hem till någon kan jag bara ordna en hel (eller eventuellt en halv pall), inte mindre annars blir frakten för dyr. Köper man en pall så ingår hemkörningen. "Mitt" foder har en garanti på ett år gällande innehållet/värdena.

Finns säkert fler som gör så, att du kan få hem en hel- eller halvpall.

Du kanske kan gå ihop med några så går det åt innan bäst-före-datum?:idea:

/Lewina
 
Sv: Hästfoder till hemleverans?

Vad synd:(! Foderbilen har väldigt låg frakt, men jag antar att det för att de säljer stora mängder foder. Önskar bara att de också hade hästmat!
 
Sv: Hästfoder till hemleverans?

Här hos oss i mälardalen finns en sådan tjänst, flera bilar åker på detta sätt. Lyssna runt i ditt område, skulle inte förvåna mig om även du har tillgång till leverans också.
 
Sv: Hästfoder till hemleverans?

Hästbiten i Ängelholm kör hem! (beror självklart på hur långt bort du bor)

Man kan även få Iform hästfoder hemkört, de levererar i tunna på hjul.
 
Sv: Hästfoder till hemleverans?

i Vellinge i skåne finns de en kille som kör hem, tror de beror väldigt mkt från butik till butik. Men har kör hem fodret innan han öppnar vanliga butiken.
 
Sv: Hästfoder till hemleverans?

Bor nog alldeles för långt ifrån både Ängelholm och Vellinge, tyvärr... Brukar säga att jag bor i hästägarnas "svarta hål" ;). Här är verkligen ont om ALLT (grovfoder, hästveterinärer, hovslagare, etc).
 
Sv: Hästfoder till hemleverans?

Bor man i den delen av skåne så får man skylla sig själv. :p

Kolla iform de finns på fler platser! beställer man över ett visst antal kg så kör de ut gratis.
 
Sv: Hästfoder till hemleverans?

Kan du inte köpa på dig flera säckar när du ändå åker in och handlar, då får du ju ned kostnaden en hel del iom att du inte behöver åka så ofta. Kanske du kan dela bensinkostnaden med ngn annan i din närhet som använder samma foder?

Jag har också rätt långt till närmsta foderbutik (5 mil), så jag handlar alltid mkt foder när jag väl åker :)

Samma med planerade veterinärbesök,tandläkare, hovis och annat som man kan planera, gå ihop med fler hästägare i din närhet och dela på resekostnaden.
 
Sv: Hästfoder till hemleverans?

Kolla med grossisten som tar in det här fodret. Kan ju mycket väl vara så att de kan levera en säck till dig då och då när de passerar på väg till någon annan återförsäljare. Det enda är att de brukar vilja att affären går via en av deras kontrakterade återförsäljare. D v s att du beställer och betalar till t ex din vanliga affär men de leverar det direkt till dig från grossisten istället för att köra det via affären.
 
Sv: Hästfoder till hemleverans?

Tyvärr har jag inte det så lyxigt att det finns hästmänniskor här omkring som jag kan "gå ihop" med. Detta foder (Spillers "Happy Hoof") har dessutom, som jag skrev i början av tråden, kort hållbarhet så att köpa på sig några säckar fungerar inte. Möjligt att jag kan köpa två stycken i taget, men absolut inte mer.
 
Sv: Hästfoder till hemleverans?

I Örebro finns det ett företag som kör ut foder med fri frakt, man ringer och beställer, de levererar varannan vecka. Beställer man regelbundet blir man med på deras rutt och då får man även morötter utkört den säsongen de är aktuella.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För några år sedan åkte jag på en semesterresa till Portugal med ridning och blev alldeles kär i landet. Sedan dess har det blivit flera...
Svar
8
· Visningar
2 934
Senast: tesora
·
Ekonomi & Juridik Tror ni att det skulle bli ett lukrativt företag? Kom att tänka på det när jag fick ett nyhetsbrev från Foderbilen, och i mitt huvud sa...
Svar
8
· Visningar
2 378
Senast: TinkerTant
·
Övr. Katt Jag tänkte beställa kattmat/strö samt hundmat på hemleverans av foderbilen som jag hittade på nätet. Är apless på att släpa hem tunga...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: MissFideli
·
T
Utrustning Har fått rekommendationer från olika håll att prova Albion K2 till min hästs rygg. Tog en chansning och köpte en begagnad, men den...
Svar
11
· Visningar
2 298
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp